Teknisk Kundsupport till Coloreel!

Teknisk Kundsupport till Coloreel!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill ta dig an en ny roll som Teknisk Kundsupport på Coloreel i Jönköping. Här välkomnas du till ett internationellt bolag där innovation, engagemang och samarbeten är en självklarhet. Du erbjuds en kundnära roll i en spännande bransch, där du får vara med och bidra till Coloreels tillväxtresa. Tillsammans når vi vår fulla potential!

OM TJÄNSTEN
Coloreel är ett svenskt företag inom textilinnovation som har tagit fram en banbrytande teknik för broderi och färgning av textiltråd av hög kvalitet. Genom sin teknik bidrar Coloreel till en ökad hållbarhet genom minskade avfall, och hjälper textilbranschen att förflytta sig mot en mer hållbar och effektiv produktion. Här välkomnas du till ett företag som aktivt arbetar med sin organisationskultur, mångfald och inkludering. Du blir en del av ett härligt kontor med många olika nationaliteter och med en öppen kultur som kännetecknas av tillit och goda samarbeten.

Företaget växer och nu söker vi en ny medarbetare till avdelningen för Service och Support i Jönköping. Du kommer ingå i ett team om fem personer, där ni arbetar med att stötta kunderna med teknisk problemlösning gällande deras produkter. Som kundsupport kommer du besvara tekniska frågor gällande företagets produkter via telefon, mail och vårt interna ärendehanteringssystem. Du kommer arbeta med problemlösning samt koordinera ärenden till andra avdelningar inom Coloreel. De flesta kunder är internationella företag inom textilbranschen där kommunikationen sker på engelska. Det är en roll med många kontaktytor där du samarbetar med kunder, distributörer, servicetekniker, utvecklare och säljare. Du kommer att få en introduktion till både företaget och produkterna för att du på bästa sätt ska kunna ge teknisk rådgivning till kunderna. Du kommer även att få följa med ut till kunderna och på så sätt få en god förståelse för hur produkterna funkar.

Du blir erbjuden


* En ny spännande tjänst där du får arbeta kundnära i ett spännande företag i tillväxt. Du får även vara delaktig i att utforma och utveckla rollen på sikt.
* En lärorik roll med teknisk bredd där du får möjligheten att arbeta med innovativa teknologier och bli superuser i företagets ärendehanteringssystem Zendesk.
* En roll med många kontaktytor där du får skapa starka relationer med kunder och kollegor i Sverige och internationellt.
* En organisationskultur som präglas av nära samarbeten och kunskapsdelning mellan individer och avdelningar.




ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med teknisk problemlösning och felsökning från kunder och distributörer.


* Registrera, koordinera och administrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem Zendesk.
* Arbeta i nära samarbete med utveckling, sälj och servicetekniker internt på Coloreel.
* Arbeta med teknisk dokumentation.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad utbildning, gärna med inriktning mot IT eller teknik, alternativt motsvarande erfarenhet.


* Har erfarenhet från en liknande roll där du använt ett ärendehanteringssystem som främst redskap, exempelvis inom teknisk support eller kundtjänst.
* Har en god datorvana, där du har goda kunskaper i Outlook & MS Officepaketet.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används internt och externt.
* Har B-körkort.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, gärna Zendesk.


Som person är du:


* Tekniskt intresserad och gillar att lösa tekniska problem.
* Engagerad och har en positiv inställning till de utmaningar du tar dig an.
* Ansvarstagande och gillar att ta initiativ och komma med nya idéer i arbetet.
* Kommunikativ och serviceinriktad där du agerar professionellt och förtroendeingivande mot kund.
* Trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att hitta lämpliga lösningar mot kund.
* Flexibel och öppen för förändringar


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Beräknad start i januari.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Jönköping. Det kan förekomma resor i tjänsten där du åker ut till företagets kunder.
* Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här på annan site" längst ned i annonsen. Se till att bifoga ditt CV och personliga brev med din ansökan.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Coloreel och de önskar att alla frågor gällande tjänsten skickas till rekryterande chef Miriam Stilling.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Coloreel is a Swedish textile innovation brand with a groundbreaking technology for embroidery that enables high-quality coloring of textile thread on demand, unlocking a world of potential. We use our technology to both preserve the craftsmanship of embroidery and take embroidery to the next level. The unique solution makes previously complicated designs accessible, including gradients, textures and other stunning effects. Coloreel is also part of the movement to reduce waste and move the textile industry towards more sustainable production. The result, of course, is embroidery at full potential.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 december 2024

Kommunvägledare med inriktning på handläggning

Kommunvägledare med inriktning på handläggning

8 januari 2025

8 januari 2025