OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi tillsammans med vår samarbetspartner efter nästa tekniska kundsupports medarbetare. Vill du bidra med samhällsnytta i en utvecklande roll där du får bidra med dina tekniska kunskaper är detta en tjänst för dig. Ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som teknisk support kommer du bidra med dina tekniska kunskaper inom telefoni och IT. Du kommer till en början arbeta som 1st line support och har tillsammans med dina 2 hjälpsamma och trevliga kollegor har ansvaret för samtliga första kontakter med intern personal som behöver din stöttning inom telefoni. Avdelningen kommer på sikt att utökas med en 2nd line support med utökat fokus på telefoni, skrivare, datorer, skärmar och felsökning. Det är där ditt tekniska kunnande och vilja att lära sig mer kommer in i bilden.
Du erbjuds
- Ett samhällsnyttigt arbete med stora möjligheter till utveckling
- En engagerad konsultchef
Den här tjänsten är ett konsultuppdrag. Academic Works målsättning tillsammans med vår samarbetspartner är att du efter cirka ett år blir direkt anställd hos vår partner. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* 1st line support inom telefoni där dina främsta redskap är telefon, mejl och fysiska träffar
* På sikt arbeta med teknisk felsökning av datorer, skrivare, skärmar och telefoni
VI SÖKER DIG SOM
- Har godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot exempelvis IT eller teknik
- Har arbetslivserfarenhet av IT-support eller annan roll vi bedömer som likvärdig
- Har mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, skriftligt och muntligt då kommunikationen sker på båda språken
- Har stort tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer
- Har erfarenhet av att hantera ärenden över telefon och mejl
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Intune, Active Directory
För att lyckas och trivas i rollen har du ett personligt driv av utveckling inom teknik och IT för att bidra till nästa steg hos vår samarbetspartner inom teknisk support. Du trivs med att ge förstklassig service över telefon, mejl och genom fysiska möten på plats i lokalerna.
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Placering: Du arbetar du på plats hos vår samarbetspartner i centrala Umeå
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231