Teknisk kundsupport/säljstöd till MPS Broadband

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en kreativ och flexibel person till rollen som teknisk kundsupport/säljstöd för anställning hos MPS Broadband.Beskrivning av företaget: MPS Broadband, med kontor i Sverige, England och USA, erbjuder lösningar i teknikens absoluta framkant för distribution och publicering av digital media.MPS lösningar baserar sig på MPS Publishing Platform, en helhetslösning för innehållshantering, publicering och distribution av bild och ljud över Internet.Företagets kunder är innehållsägare, tjänsteleverantörer och operatörer som vill erbjuda media on-demand och live över Internet och mobilt.För mer information om företaget, se www.mpsbroadband.com Arbetsuppgifter: Söker du en utmanande roll i ett globalt teknikföretag där kommunikation, leveransfokus och laganda är nyckelord så erbjuder MPS dig nu ett antal möjligheter. MPS Broadband söker dig som vill bli MPS:s ansikte utåt och arbeta nära MPS:s kunder med kreativ kundsupport/säljstöd.Du arbetar i samråd med säljare och kund och får ett antal kunder som är dedikerade till just dig. Vissa av MPS kunder använder företagets system som en helhet medan vissa kunder bygger ihop tjänster och integrationer med hjälp av MPS:s API:er. Du kommer bl.a. att: .Konfigurera och sätta upp tjänster som bygger på MPS:s standardprodukter . I samråd med kunder affärsutveckla samt ge råd om funktioner och smarta lösningar . Utbilda MPS kunder och lära dem hur man använder tjänsterna Beroende på systemens komplexitet kan det även finnas en teknisk projektledare kopplad till kunden som du kan ta hjälp av.De problem och frågor som du inte har möjlighet att lösa i det administrativa gränssnittet kommer du att skicka över till en teknisk projektledare eller till utvecklingsgruppen. För att trivas i tjänsten är det vikigt att du är kreativ och tycker om att skapa relationer.MPS erbjuder dig arbetsmöjligheter i teknikens framkant i snittet mellan teknik och media, moderna lösningar och ett agilt arbetssätt.På sikt finns stora möjligheter att komma vidare inom företaget och t.ex. arbeta som säljare eller teknisk projektledare. Vi söker dig som: . Har god datavana . Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift . Akademisk examen är inget krav men vi ser att du har erfarenhet av kundservice och kundkontakter Det är meriterande om du har läst kurser inom webb och webbadministration.Har du erfarenhet av arbete som t.ex. innesäljare är detta också mycket meriterande.Som person är du kreativ och bra på att bryta ner problem i dess beståndsdelar.Vidare är du självgående och flexibel samt tycker om att skapa kontakter och underhålla relationer. Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling

Katarina Malm

Maria Salling

Rekryteringskonsult Maria Salling

Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm

Maria Salling

Sammanfattning

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024