OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk Kundtjänst Specialist
Jönköping
Om tjänsten
Som Teknisk Kundtjänst Specialist består dina arbetsuppgifter i att utreda, fatta beslut och supportera återförsäljare och slutkunder med eftermarknads relaterade frågor gällande batteridrivna trädgårdsverktyg för grönyte-proffs.
Som Teknisk Kundtjänst Specialist ingår det att hålla sig uppdaterad och informerad om frågor som rör nya produkter med hög grad av teknisk innovation.
Ditt distrikt innefattar hela Sverige med Jönköping som placeringsort på huvudkontoret i Jönköping.
Arbetsuppgifter:
Kommunicera direkt med våra kunder gällande tekniska frågor
Felsökning, diagnostik av funktionsproblem samt återkoppling till centrala serviceteamet
Logga händelser och ärenden i vår supportplattform.
Genomföra utbildningar inom både diagnosverktyg, IoT system och teknisk felsökning. Tillsammans med dina närmaste kollegor på avdelningen lägger ni upp arbetet och hjälps åt.
Din profil
Som person är du självständig, analytisk och strukturerad med förmåga att snabbt prioritera om. Förmåga att samarbeta och skapa förtroende med såväl ledning, central service och försäljningsorganisationen är en förutsättning för uppdraget. Du planerar och driver ditt arbete framåt, samarbetar med kollegor, diskuterar alternativa lösningar och följer upp tills uppdraget är slutfört.
Du är stolt över att ge en bra kundupplevelse. Du vill inte bara uppfylla kundens behov, utan även överträffa deras förväntningar och är alltid redo att gå den extra milen för att säkerställa kundnöjdhet.
God kunskap i svenskt tal och skrift, ett stort tekniskt intresse samt engelska och körkort B är en förutsättning för att lyckas i jobbet. BE körkort och arbete idag inom service är extra plus.
Vi erbjuder
En grundlig introduktion, produktutbildning, relevanta hjälpmedel inom eftermarknad samt tillgång till poolbil. Vi erbjuder attraktiva villkor och stora möjligheter till personlig utveckling då Globe Technologies som expanderar kraftigt i Europa.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
För ytterligare frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Försäljningschef Sverige
Niclas Lagergren niclas.lagergren@globetech.com