OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad person som brinner för service och vill arbeta med att skapa en bra kundupplevelsen?
Arbetsuppgifter
Den primära arbetsuppgiften är att erbjuda kundservice och teknisk support huvudsakligen för företagskunder per telefon, e-post och chatt.
Vi söker kundorienterade och sociala personer med god kommunikationsförmåga, som är flitiga, motiverade och ansvarstagande. Du bör fungera och trivas väl i grupp och lösa också problemsituationer med en positiv attityd. Utbildning eller arbetserfarenhet inom IT är till fördel, men absolut inte ett krav, då vi erbjuder samtliga nyanställda omfattande skolning. Arbetet är lättare för personer som har lätt för att stifta nya bekantskaper och arbetserfarenhet inom kundbetjäning är meriterande, men inte ett krav.
Det viktigaste är, att du både klarar av och är villig att lära dig nya kunskaper samt trivs med att arbeta i en stundvis hektisk arbetsmiljö. Vi erbjuder naturligtvis kontinuerligt stöd för arbetet. Du behöver tala och skriva flytande svenska och dessutom ha goda språkkunskaper i engelska. Förståelse för de norska språket är meriterande då vi också hanterar kunder ifrån Norge.
Öppettiderna för kundtjänsten är måndag-fredag 8.00-17.00. Tjänsten inleds med en betald utbildning där du får lära dig både den tekniska sidan av arbetet samt hur du gör för att erbjuda bästa möjliga kundservice.
Om dig
På Sitel Group anser vi att din personlighet är viktigare än dina meriter och ställer därför inte krav på tidigare yrkeserfarenhet. Men för att passa här tror vi att du är positiv och hjälpsam, har en god kommunikativ förmåga och kan ta snabba beslut. Du är också effektiv, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och anpassar dig lätt till nya situationer.
Krav
Flytande svenska i tal och skrift
Besitter goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Lätt för att förstå norska
Grundläggande datorkunskaper
Avslutad gymnasieutbildning
Rent belastningsregister
Meriterande
Tidigare erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
Vi erbjuder
Heltid med fast månadslön och möjlighet till en prestationsbaserad bonus.
Du får intensivträning baserad på arbetsuppgifterna under stöd av våra ledare och mentorer.
Utöver detta erbjuder vi flera möjligheter att utvecklas inom yrket och vårt konstant växande företag.
Om oss
Sitel Group är en internationellt ledande leverantör av kundservicelösningar såsom teknisk support, kundservice, marknadsföring och försäljning. Med 160 000 anställda fördelade över 120 kontaktcenters runt om i världen hjälper vi 2 000 företag att maximera kundupplevelsen och att bidra till lojala kunder.
Om tjänsten
Start: flexibel men gärna så snart som möjligt
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tjänstgöringsort: Distans inom Sveriges gränser
Lön och förmåner: Fast månadslön i enlighet med vårt kollektivavtal, möjlighet till bonus och friskvårdsbidrag
Vi intervjuar och anställer kandidater löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
SYKES är från och med den 27 augusti en del av Sitel Group®
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000
070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000
070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00
070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00
070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656