OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att ge den bästa servicen och har ett intresse för IT? Vill du jobba i en bred roll på ett internationellt företag? Sprio söker nu en kundtjänstmedarbetare med fokus på kundservice, försäljning och teknisk support till vår kund Stoneridge Nordic i Stockholm.
Stoneridge Nordic AB är ett expansivt företag, stationerade i Solna som jobbar med service, support och försäljning av verkstadsutrustning, färdskrivare och analyssystem till den nordiska lastbils- och bussmarknaden.
Stoderidge Nordic är ett dotterföretag till Stoneridge Electronics AB som är ett globalt företag med 5 000 anställda. På Stoneridge värnar man om de anställda och personlighet och inställning är mycket viktigare än formella meriter. Du får även ta del av generösa förmåner och ett familjärt och drivet team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Svara på tekniska frågor till verkstadspersonal i Sverige
• Rekommendera lösningar till kunderna för deras tekniska problem
• Ge input till utveckling av våra verktyg
• Kundvård
• Jobba tillsammans med säljkåren och övriga inom Stoneridge
• Orderläggning och nära samarbete med leveransavdelningen
• Arbeta med hemsidan och webshop för att ge bättre kundvård och service
Din profil:
• Erfarenhet av service gärna inom kundtjänst
• Intresse för teknik eller IT
• Kommunikativ och kundorienterad
• God datorvana och erfarenhet av att hantera mjukvaror som Office mm.
• Jobbat i order- eller affärssystem tidigare
• Meriterande om du har erfarenhet inom sälj samt administration
• Att du är en social, glad person som sprider energi till dina kollegor
Tjänsten är på heltid med start omgående och man kommer att jobba kontorstider 8-17. Intervjuer hålls löpande så vänta inte med din ansökan!