OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att ge service i världsklass och har ett intresse för IT? Vill du jobba i en bred roll på ett internationellt företag? Sprio söker nu en kundtjänstmedarbetare med fokus på service, försäljning och teknisk support till vår kund Stoneridge Nordic i Stockholm.
Stoneridge Nordic AB är ett expansivt företag som jobbar med service, support och försäljning av verkstadsutrustning, färdskrivare och analyssystem till den nordiska lastbils- och bussmarknaden.
Stoderidge Nordic är ett dotterföretag till Stoneridge Electronics AB som är ett globalt företag med 5 000 anställda. På Stoneridge värnar man om de anställda där personlighet och inställning är mycket viktigare än formella meriter. Du får ta del av generösa förmåner och bli en del av ett familjärt och drivet serviceteam!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Svara på tekniska frågor till verkstadspersonal i Sverige
- Rekommendera lösningar till kunderna för deras tekniska problem
- Ge input till utveckling av våra verktyg
- Jobba tillsammans med säljkåren och övriga inom Stoneridge
- Orderläggning och nära samarbete med leveransavdelningen
- Arbeta med hemsidan och webshop för att ge bättre kundvård och service
Din profil:
- Erfarenhet av service
- Jobbat i order- eller affärssystem tidigare
- Intresse för teknik eller IT samt god datorvana
- Kommunikativ och kundorienterad
- Social, glad och bidrar med positiv energi till dina kollegor
- Meriterande om du har erfarenhet inom kundtjänst, sälj eller administration
Tjänsten är på heltid med start omgående och man kommer att jobba kontorstider 8-17. Intervjuer hålls löpande så vänta inte med din ansökan!