OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nördic Nordens ledande online återförsäljare av IT tillbehör och den ultimata leverantör av nördiga IT produkter. Vi är kända för våra kvalitetsprodukter och kundservice. Företaget startades 2019 i Sollentuna och säljer sina produkter via egna sajter och marknadsplatser som Elgiganten och CDON i hela Norden. Nördic växer stadigt och vi kommer inom kort öppna våra sajter i Baltikum och andra länder i Europa.
Om jobbet
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara kundtjänst via mejl och telefon. Detta innefattar att svara på frågor om sortimentet och hjälpa kunder med eventuella problem med leveranser, produkter, returhantering eller annat. Du kommer också vara vår produktexpert och sköta produkthantering genom att skriva produktbeskrivningar och produkttitlar, kategorisera produkter med mera.
Din profil
Vi söker dig med ett äkta intresse för IT- och teknikprylar och en vilja att lära dig om våra produkter. Du måste vara bra på att kommunicera i skrift och tal på både svenska och engelska, vara anpassningsbar och lösningsorienterad för att kunna hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt. Du kommer huvudsakligen ha ensamt ansvar över dina arbetsuppgifter och måste därför kunna jobba självständigt, noggrant och själv kunna ta initiativ. Du måste ha goda datorkunskaper och Office 365 och ha lätt för att lära dig olika system.
Meriterande
Tidigare erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
Teknikintresserad
B-körkort
Krav
Behärskar svenska, engelska i tal och skrift. Danska, norska eller finska i tal och skrift har en stark fördel.
Tjänsten
Tjänsten är 40-timmar per vecka, arbetstider 08:17:00 och platsen är Nördics lokal i Sollentuna-Häggvik. Tjänsten är tillgänglig från 1 december.