OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre.
Vill du vara med på vår resa att bli nummer ett bland svenska operatöfrer när det gäller riktad kommunikation? Och är du en teknsikt luttrad person som saknar kontakten med affären och marknaden? Jamen då tror vi att vi har rollen för dig i vårt utvecklande CRM-team i rollen som Marketing Automation Specialist!
I rollen som Marketing Automation Specialist är du en central spelare i kundbearbetningen. Du kommer att arbeta i vårt Marketing Automation-verktyg Salesforce Marketing Cloud och ansvara för att skapa triggerbaserade målgruppsurval och bygga automatiserade kundresor. Du kommer att få arbeta med stora datamängder och med många olika digitala kanaler så som e-post, SMS, webb och app och förväntas driva konvertering online såväl som i fysiska kanaler så som inbound/outbound Telesales och butik. Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas inom det tekniska landskapet och ha ett tätt samarbete med erfarna MA-specialister som innehar samma roll som du men också specialister på innehåll och online-data (som jobbar i vår Data Management Platform).
I det operativa teamet är vi totalt 10 personer men du kommer också jobba nära mindre korsfunktionella team där alltifrån kundservicemedarbetare till produktutvecklare och analytiker ingår.
Utöver ovan beskrivning kommer du att:
• Se till att våra kundresor är insiktsdrivna, har tydliga mål och att A/B-testning görs för kontinuerlig optimering och förbättrade resultat
• Ansvaraför uppföljning av våra automatiserade kundresor och andra marknadsaktiviteter
• Ta ansvar för att förstå och optimera användandet av vårt MA-system
• Kravställa mot IT vad gäller data som föder MA-systemet
• Löpande bevakar uppsatta kundresor så att de fungerar som de ska
• Delta i förbättringsarbete kring våra arbetsprocesser och agila arbetssät
Vem tror vi att du är?
Vi söker dig med teknisk bakgrund och stort kommersiellt intresse. Vi tror att du har en systemvetenskaplig utbildning eller motsvarande, och att du nu söker en roll där du får arbeta närmre affären och kunderna. Kunskapsmässigt så har du erfarenhet av ett MA-verktyg, gärna Salesforce Marketing Cloud. Du har arbetat självständigt med Marketing Automation och har godöfrståelse för principerna kring MA och att jobba insiktsdrivet. Du drivs av att analysera och följa upp på de aktiviteter du skapat och därefter dela med dig av till stakeholders runt om i organisationen. Och på den ständiga frågan om SQL är ett krav skulle vi här säga att det är meriterande.
På Tre tycker vi ofta att det inte är det du gjort utan den du är gjord av, som är det viktiga. Här vill du arbeta om du trivs med nära teamwork, agilt arbetssätt, hög energinivå och viljan att lära av varandra. Du trivs att utmana dig själv och vill utvecklas tillsammans med oss.
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi sitter i helt nya och toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för medarbetarna på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och i flera år i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tar enbart emot ansökningar via denna annons. Urval och intervjuer kommer att pågå löpande och sista ansökningsdag är den 21/12 . För mer information om tjänsten kontakta ansvarig chef Lisa Björnskär (lisa.bjornskar@tre.se)
Varmt välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY