Teknisk Onboarding Koordinator till BSH

Teknisk Onboarding Koordinator till BSH

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Är du duktig inom IT och kan förklara för en användare hur MS 365 fungerar? Är du pedagogiskt lagd och har erfarenhet av förflyttningar? Då kan du vara den vi letar efter! Vi söker nämligen efter en Teknisk Onboardning Koordinator till BSH! BSH är en del av Bosch koncernen, en internationell koncern med kontor bland annat i Solna och Nykvarn. Med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau är de innovationsledaren inom hushållsapparater. Hit välkomnas du in i ett innovativt och progressivt företag som värnar om sina anställda.

Om rollen

Hela BSH står inför en migrering till Bosch klientplattform som är baserad på Microsofts molnbaserade plattform MS 365 och Norden är först ut. Därför söker vi efter förstärkning till BSH´s IT-avdelning i Solna. De behöver stärka upp sitt nordiska team under utrullningsprocessen till Bosch´s klientplattform. Du kommer att arbeta nära det tekniska teamet i Norden men även själv ansvara för hela onboardingprocessen av BSH Sveriges ca 200 användare. Totalt i Norden är det ca 600 användare som ska migreras. Rollen består av att koordinera och boka in medarbetare för inlämning av respektive dator samt hjälpa till med omstart och förflyttning av eventuella filer och material. Du kommer i första hand finnas till hands för de svenska användarna, men även stötta de andra Nordiska länderna med support när det gäller frågor kring, inlogg, mailkorg, genvägar osv och se till att personalen får en smärtfri övergång. Du kommer även att hjälpa till med integrationen av deras iPhones och iPads. För denna roll krävs det att du har mycket goda tekniska kunskaper gällande Apples iPhones och iPads, samt MS 365 och att du tycker om att utbilda på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Samt att du kan förklara och lära ut samt prata användarnas språk.

Koncernspråket på BSH är engelska och därför behöver du vara flytande i både svenska och engelska. BSH använder sig även av plattformen Workplace by Facebook när det gäller supportfrågor och liknade. Eftersom Norden är först ut med denna migrering krävs även ett öga för att se förbättringar och notera fel för att kunna förbättra och effektivisera framtida emigreringar i andra länder.

Detta är ett konsultuppdrag där du arbetar som konsult via oss på The Place. Uppdraget beräknas starta i början av mars och pågå fram till midsommar med eventuell förlängning och därför behöver du vara tillgänglig omgående. Uppdraget är på heltid mån-fre. Det är viktigt att du kan jobba under hela tidsperioden. Du kommer att utgå från kontoret i Solna men även vid behov besöka deras lager i Nykvarn.

Arbetsuppgifter:

• Onboarding och utbildning av medarbetare från MS Office 2016 till molnbaserade MS 365.
• Boka in och samla in datorer och iPhones/iPads och hjälpa till vid övergången.
• Supportera och svara på frågor från användarna innan och efter uppdateringen.
• Dokumentera och samla in buggar och fel för förbättringar framåt.
• Koordinera projektet och arbeta nära IT och användare.

Erfarenhet:

För att lyckas och göra succé i den här rollen tror vi att du är en fena på MS 365, har en bakgrund inom IT, ett pedagogiskt arbetssätt och finner glädje i att möta olika människor och hjälpa till. Vi ser gärna även att du har:

• Mycket goda IT kunskaper.
• Mycket god kompetens kring MS 365 och hur det fungerar.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med goda resultat.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Eftergymnasial utbildning inom IT.
• Arbetat i en IT-koordinerande roll tidigare.
• Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
• Det är meriterande om du har jobbat med plattformen Workplace by Facebook.

Vem är du?

Vi denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina kompetenser och personliga egenskaper. För att lyckas på detta uppdrag behöver du vara en trevlig och social person som tycker om mötet med nya människor och är pedagogiskt lagd. Du behöver kunna förklara för användare på ett begripligt och stöttande sätt samtidigt som du är mycket kunnig inom IT-området. Du är koordinerande, självgående och prestigelös. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är lösningsfokuserad och ser förbättringar.

Om BSH Home Appliance AB

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB som är en del av Bosch koncernen. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Teknisk Onboardning koordinator, Onboarding koordinator, Teknisk, IT, IT konsult, MS 365, BSH, The Place

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024