Teknisk Onboarding Manager inom e-handel till Svea

Arbetsbeskrivning

Sveas e-handelslösning växer och vi söker därför en ny kollega med stort tekniskt intresse till rollen som Onboarding Manager! Vi ser gärna att du har förståelse för delar av eller hela e-handelsprocessen. Här blir du en uppskattad del av ett framåtlutat team där det är högt i tak. Trivs du i en teknisk roll där du får hjälpa kunder hitta lösningar på sina problem?

Om tjänsten
I den här rollen ingår du i ett glatt team där du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för att hjälpa kunderna med teknisk problemlösning samt ge en så bra kundupplevelse som möjligt. Som Onboarding Manager arbetar du mot kunder och samarbetspartners som använder sig av Sveas betalningslösningar för e-handel. Du kommer vara med genom hela kundens onboardingprocess, där du sköter både de tekniska och administrativa aspekterna såväl som har kontakt med kunden. I rollen ingår också att arbeta med integration för våra nya kunder och support för våra befintliga kunder gällande tekniska problem kopplat till våra produkter. Du ansvarar för att kundens integration blir så smidig som möjligt, och därigenom är du delaktig i att utveckla hela onboardingprocessen. I rollen ingår arbetsuppgifter såsom:

- Ansvara för onboarding av nya e-handelskunder

- Ansvara för att kunden får alla tekniska förutsättningar för att komma igång med våra tjänster

- Agera 2nd Line support och hantera eventuella problem kopplat till driften av systemen

- Konfigurera kunders betalmetoder enligt avtal

- Driva några av Sveas större kundcase och agera teknisk projektledare

- Vara delaktig i och aktivt sträva efter utveckling av interna system och arbetsrutiner

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och fallenhet för att felsöka, förstå och lösa tekniska problem, kanske från en roll inom IT-support, teknisk support eller liknande. Vi ser även att du gärna har någon typ av erfarenhet av kontakt med kunder alternativt lätt att prata med människor, samt har arbetat med någon form av administrativt arbete och har vana att sköta många parallella projekt och uppgifter. Utöver det är det positivt om du har någon erfarenhet från e-handel och förståelse för flödena inom detta område, alternativt ett intresse för branschen. Du har god vana av att samarbeta och kommunicera, vilket gör att du kan vägleda och ge kunder support på ett tydligt sätt. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal skrift.

Som person är du prestigelös, flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya system och uppgifter. Du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att hantera ett tidvis högt tempo, samt är lösningsorienterad och serviceminded. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och pedagogisk då du kommer ha kontakt med många olika kunder och intressenter.

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 22 oktober 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024