Teknisk orderadministratör med goda kunskaper i SAP!

Teknisk orderadministratör med goda kunskaper i SAP!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en orderadministratör med god teknisk kunskap. Har du dessutom arbetat i SAP? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget

Wärtsilä är en världsledande leverantör av avancerade teknologier och kompletta livscykellösningar för marin- och energimarknaden. Företaget erbjuder och levererar också nyckelfärdiga lösningar för uppgradering till biogas inom företagets gren Biogas Solutions. Wärtsilä Sweden AB i Kalmar har arbetat med uppgraderingsverksamheten i ca 20 år och blev en del av Wärtsilä under 2017. I Kalmar arbetar man bland annat med att utveckla, montera, installera och driftsätta uppgraderingsanläggningarna och levererar utrustning för marknaden inom biogas. Läs mer på www.wartsila.se.

Arbetsuppgifter

Som teknisk orderadministratör på Wärtsilä i Kalmar kommer du vara en viktig del inom avdelningen för eftermarknad och order och en del av ett sammansvetsat team. Arbetet innebär bland annat att hantera det dagliga flödet inom eftermarknad/reservdelar, materialhantering och logistik kring eftermarknad. Du kommer att hantera offert/order mot kund via system, telefon och mejl. I ditt arbete ingår också att skapa plocklistor efter order och vara behjälplig i skapandet av fraktunderlag. Identifiera rätt reservdel i samarbete med serviceingenjörer ingår också i rollen. Du kommer att jobba i Affärssystemet SAP och vara delaktig i implementeringen och utvecklandet av de specifika moduler som används inom eftermarknad.

Formell kompetens:

- Lägst gymnasieutbildning/högskola inom teknik, alt. dokumenterad erfarenhet inom teknisk administration.

- Dokumenterad teknisk kunskap

- God kunskap i Microsoft Office

- Dokumenterad kunskap i SAP (krav)

- God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.

- B-körkort och tillgång till bil

Meriterande:

• -Erfarenhet som orderadministratör inom eftermarknad/reservdelar

Din bakgrund

Vi tror att du har en teknisk bakgrund från tidigare arbeten och ett stort tekniskt intresse kring maskinella komponenter. Kanske har du arbetat som orderadministratör, inköpare eller som teknisk försäljare. Du är en fena på affärssystem och tidigare erfarenhet av att implementera eller utveckla administrationen kring system. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll inom eftermarknad och reservdelsförsäljning.

Personliga egenskaper

Som person bör du tycka det är roligt och utvecklande att arbeta i en flexibel roll i en dynamisk miljö. Du är en lösningsorienterad och driven person. Du trivs med att jobba i team och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Du har en förmåga att söka ny kunskap och vara kreativ i ditt dagliga arbete samtidigt som du bör kunna anpassa, planera och utföra ditt arbete med god kvalité. Du är också en positiv person som bidrar till teamets goda sammanhållning och gillar att ge service både extern och internt. Ditt tekniska intresse är stort och du ser utveckling, kunskap och ständigt lärande som en nyckelfaktor i ditt arbetsliv.

Anställningsform/omfattning/tjänstgörings ort

visstidsanställning 6 månader/ heltid/ Kalmar med goda möjligheter till anställning hos företaget.

Arbetstid: 07.00-16.00

Tillträdesdag

Omgående

Information

Ansökan sker www.lernia.se/jobb/

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024