Teknisk orderhandläggare

Teknisk orderhandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Teknisk orderhandläggare sökes!
Vi söker en orderläggare som vill utvecklas tillsammans med oss på Sodexo Hjälpmedel. Tjänsten är placerad i Sundbyberg.

Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas som teknisk orderhandläggare där du varje dag hjälper våra kunder att lösa tekniska problem på deras hjälpmedel. En självklarhet är att du har kunden i fokus. Du trivs med problemlösning, rådgivning och att ge teknisk service. Du kommunicerar främst via telefonsamtal och mail till våra kunder och hjälpmedelsanvändare. I vår viktiga funktion teknisk orderservice, TOS, är du en av fyra orderläggare.

Dina ansvarsområden


• Ta emot samtal från våra kunder, utreda behovet och erbjuda våra tekniska tjänster
• Upprätta order i vårt affärssystem, till exempel besiktning, FU, reparation och servicetjänster
• Kunna utföra utbyte av ett trasigt hjälpmedel.
• Fördela inkommande order till teknikerkollegor
• Bevaka ordrar, till exempel att besiktningar utförs
• Återrapportera order både internt och till externa leverantörer.
• Medverka vid inköp av verkstadsmaterial, reservdelar och tjänster.
• Vid behov kunna utföra enklare reparations- och servicearbeten på teknikenheten.
• Medverka i olika inventeringsaktiviteter.
• Pakethantering, varumottag av paket, fördela till rätt enhet.
• Dokumentera kundkontakter i affärssystem.
• Medverka till att följa uppsatta kvalitets och miljömål.

Arbetsuppgifter i huvudsak och rollbeskrivning
Du kommer att ge service och support på medicintekniska hjälpmedel såsom t..ex. rullstolar, (manuella och eldrivna), duschstolar, sängar, lyftar mm främst via telefon.
Rollen innebär att du på ett professionellt sätt ger korrekt service och rådgivning till alla våra olika kunder till exempel brukare, förskrivare eller anhöriga som har frågor gällande tekniska hjälpmedel och behov av våra tjänster.
Du kommer att få gott om stöd internt. En handledare utses till dig och du kommer att få möjlighet att ”gå dubbelt”. I introduktionsdelen kommer du att få möjlighet till studiebesök på våra olika enheter för att få en helhet och en ökad förståelse för vad uppdraget innebär.
Du rapporterar till den tekniska arbetsledaren för Service.
Du dokumenterar och återrapporterar dina arbeten i vårt affärssystem. Du delar Sodexo grundläggande värderingar. Våra värdeord är Laganda, Serviceanda och Utveckling.

Din bakgrund


• Du är positiv och driven.
• Du har en sund människosyn om människors lika värde och brinner för att ge andra service.
• Du är plikttrogen, lojal och har ett stort engagemang för ditt arbete.
• Du har gått gymnasium och/eller har teknisk eller rådgivande erfarenhet.
• Erfarenhet av serviceyrken är meriterande.
• Som person är du serviceinriktad, strukturerad och noggrann
• Dina datorkunskaper är goda.
• Du talar och skriver flytande svenska
• Framför allt är du nyfiken och har en vilja att lära dig nya saker!
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
• Vi ser gärna kvinnliga sökanden för att skapa en jämnare balans mellan könen på arbetsplatsen.
• Fördel om du innehar B körkort

Anställningsform och arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i december.
Har du frågor kontakta:

Malin Malmjärn, enhetschef Teknik och rådgivning     malin.malmjarn@sodexo.com
Krister Lundqvist, arbetsledare Teknik                      krister.lundqvist@sodexo.com
Per Berglund, Facklig kontakt Vision                         per.berglund@sodexo.com

Din ansökan vill vi ha senast den 15 november, vi kommer att arbeta löpande med intervjuer.


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. Vi är 420 000 medarbetare i 64 länder som kommer i kontakt med 100 miljoner konsumenter - varje dag.
Det gör oss till ett av världens ledande Service Managementföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024