Teknisk ordermottagare/innesäljare till expanderande bolag i Upplands Väsby

Teknisk ordermottagare/innesäljare till expanderande bolag i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för tekniska produkter och trivs i en varierande roll där du blir en viktig nyckelspelare i bolaget? Här ges du chansen att börja som ordermottagare för att på sikt växa in i rollen som teknisk innesäljare. Vår kund kännetecknas av familjär stämning, där man värnar om medarbetarnas välmående och ges chansen att påverka bolagets framtida utvecklingsresa. Låter detta som din blivande arbetsplats? Ta chansen och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
I denna tjänst kommer du till en början att kliva in och renodlat arbeta som ordermottagare för att på sikt ta dig an rollen som teknisk innesäljare och successivt få fler arbetsuppgifter och ansvarsområden. Rollen kommer framöver innebära en varierande vardag där din främsta arbetsuppgift kommer vara att hjälpa företagets kunder att hitta och välja rätt produkt utifrån deras behov samt vara behjälplig vid interna frågor. Vår kund är en ledande tillverkare av växelmotorer, industriväxlar och frekvensomriktare. Företagets kunder ingår i flertalet olika branscher men gemensamt är att de tillverkar maskintekniskt högteknologiska produkter. Kunderna finns bland annat inom intralogistik, stålindustrin, livsmedelsindustrin och waste water.

Du kommer bli en viktig nyckelspelare på bolaget och säkerställa att ett flertal av företagets avdelningar kan driva sitt arbete framåt. Därför krävs det att du är en lyhörd person som besitter en hög ambitionsnivå samt självgående driver dina arbetsuppgifter framåt.

Du erbjuds
- Ett team med hög kompetens att lära dig av
- En trygg och genuin arbetsplats med trevliga kollegor
- En långsiktig tjänst för dig som vill till en arbetsplats med möjlighet att påverka och växa

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot beställningar och följ produktflödet ända till slutleverans
* Leveransbevakning
* Samarbeta internt för att se till att allt blir korrekt i systemen
* Aktiv försäljning till mindre kunder
* Teknisk rådgivning/support till företagets distributörer och kunder
* Support till Account Managers med t.ex. offertskrivning
* Leverera priser till kunder utifrån kundbild


VI SÖKER DIG SOM
- har tidigare arbetslivserfarenhet från en serviceroll
- har flytande kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift då språken förekommer i det dagliga arbetet
- har ett stort tekniskt intresse och nyfikenhet att lära dig vår kunds produktsortiment

Det är meriterande om du har
- en teknisk bakgrund/arbetslivserfarenhet eller teknisk utbildning, gärna ifrån universitet eller kvalificerad yrkesutbildning
- tidigare arbetslivserfarenhet som ordermottagare
- kunskaper inom SAP och/eller Microsoft Dynamics 365

För att trivas i rollen tror vi att du som söker trivs som bäst när du ingår i en gemenskap, på ett litet familjärt kontor där alla tar ansvar för att arbeta mot företagets gemensamma mål och hugger i där det behövs, även om det ibland är utanför rollens satta ramar. Tjänsten är placerad i Upplands Väsby och arbetet sker i första hand från kontoret, så vi ser en fördel om du bor norr om Stockholm.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Strukturerad
- Självgående

Vi tror även att du som söker är en lagspelare som sätter laget framför jaget, är serviceminded ut i fingerspetsarna och orädd för att ha många kontaktytor både internt och externt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2024
  • Ansök senast: 23 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024