Teknisk Plattforms-specialist till AI fokuserade MedHelp

Teknisk Plattforms-specialist till AI fokuserade MedHelp

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett bolag med framåtlut och en högteknologisk plattform? Bryr du dig dessutom om dina medarbetares välmående så har du kommit till rätt ställe. Medhelps plattform hjälper nämligen företag att genom AI förebygga långvarig sjukfrånvaro och de söker nu sin nya Plattforms-Supportpecialist!

OM TJÄNSTEN
MedHelp är Sveriges ledande aktör inom digital företagshälsa och stöttar mer än 500 företag och organisationer med lösningar för strategisk hantering av sjukfrånvaro. MedHelps AI-modell är tränad att effektivt och med stor träffsäkerhet kunna se om en medarbetare kan drabbas av långtidssjukfrånvaro, innan den inträffar.

Som en Plattform-Supportspecialist fungerar du som den primära kontaktpersonen för våra kunder. Du erbjuder vägledning och stöd för vår SaaS-plattform och säkerställer en högkvalitativ kundupplevelse. I den här rollen kommer du att använda din tekniska expertis och förmåga att lösa problem för att tillgodose kundens behov och fungera som en brygga mellan supporten och funktioner som är kundcentrerade, samt agera som en länk mot utvecklingsteamet.

Du erbjuds
- En utvecklande roll som innehåller både tekniska utmaningar och ett socialt arbetsklimat
- Att få vara med och forma rollen själv då du blir den första som har just denna tjänst på MedHelp

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Vara expert på plattformen för att kunna ge lösningar på problem och vägledning till kunder
* Onboarda nya små till medelstora bolag i plattformen och ge de bästa möjliga upplevelse som ny kund
* Med din goda förståelse av plattformen, hjälpa kunder lösa problem som uppstår för att undvika att ta det vidare till utvecklarteamet
* Analysera systemloggar och användarfiler i verktyget Grafana för att identifiera problem
* Ge högkvalitativ service, snabb återkoppling och skyndsamt lösa kunders problem
* Tätt samarbeta med utvecklarteamet på MedHelp för att lösa buggar och ge kunden en bättre overall upplevelse av plattformen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från en liknande roll så som teknisk support eller customer success i en SaaS-plattform
- Kan analysera användares konfigurationer och data för att dra slutsatser om varför fel uppstår
- Har erfarenhet av att hantera kunder och förstår vikten av goda kundsamarbeten
- Språk: Svenska och Engelska, flytande i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Utbildning: En eftergymnasial utbildning inom IT, till exempel Systemvetenskap
- Erfarenhet av Grafana

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 oktober 2024