OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Service Desk Analyst är du problemlösaren som oavsett tid på dygnet drivs av att lösa utmaningarna som kommer in och som vill accelerera din IT-kompetens både på bredden och på djupet. Framförallt vill du arbeta på ett framgångsrikt företag med en stark kultur som präglas av prestigelöst lagarbete, hög kompetens och där alla kan påverka.
AddPros kunder värdesätter högt att vi finns tillgängliga för dem dygnet runt med professionell support. Som Service Desk Analyst ingår du i ett team som arbetar i tre skift 24/7 där även helgarbete förekommer.
Om du redan jobbade hos oss skulle tre dagar kunna se ut såhär;
Igår började du morgonen med en snabb avstämning med kollegorna som jobbat natt. Det här gör ni mellan varje pass, för att få bästa möjliga förutsättningar för att lösa dagens uppgifter. Kanske finns det något som kommer återkomma under ditt pass som kan vara bra att känna till. Tillsammans med kollegorna på samma pass tar ni utöver vårt ärendehanteringssystem Service Now också emot förfrågningar via telefon och mail. Alla ärenden valideras och tillsammans löser ni det ni kan snarast möjligt. Beroende på ärende så felsöker ni remote och löser problemen via fjärrstyrning av kundens system. Vissa problem är svårare än andra att lösa men det ser du som en rolig och lärorik utmaning. Vid större problem finns det mer seniora kollegor att rådfråga och ibland får ärenden även eskaleras till AddPros OCC team.
Inatt jobbar du i team tillsammans med en av dina favoritkollegor, ni delar en hel del fritidsintressen och när det blir lugnt brukar ni kunna ha många roliga diskussioner. Oftast är nattpassen något lugnare och fokus för de här skiften ligger på att supportera en av AddPros största kunder, framförallt inom O365, email security, Teams & Teams Voice. Just inatt ringer en kund som är orolig över phishingmail och eventuellt intrång i sina system. Här är det upp till dig att ställa rätt frågor för att förstå vad som har hänt och vad som behöver göras. I det här fallet kommer ni fram till att inget intrång har skett men för säkerhetsskull återställer ni samtliga lösenord och skickar ut information till användarna om förändringarna. Resten av natten flyter på med mer standardärenden och ni hinner förbereda överlämningen till nästa team i god tid innan det är dags att gå hem och sova ut innan nästa pass.
Imorgon är det din tur att ta helgpasset. Dessa, likt nattpassen, är oftast lugnare men innebär också stort ansvar då det är upp till dig och kollegan att hantera de ärenden som kommer in. Du gillar de här passen eftersom de ger dig chans att utmana dina problemlösnings-skills. Du får ett samtal från en kund som har problem med access till sina interna system. Du ställer frågor som bl.a. besvarar om det är enskilda individer eller om problemet berör hela organisationen. Efter ett par frågor till lyckades du lösa ärendet utan att behöva koppla in kollegorna, du känner dig nöjd. Om tiden räcker till har du också planerat att läsa på lite mer om Active Directory då du efter helgen har en av månadens kompetensutvecklingsdagar inplanerad och kommer ta en kurs inom området och vill vara förberedd.
Vad säger kollegorna?
Vi har mycket frihet under ansvar i Service Desk och vi har möjlighet att djupdyka i felsökningen för att kunna lösa saker själva och på så vis hela tiden lära oss väldigt mycket. Om vi inte lyckas lösa problemet så finns det öppna vägar hela tiden till kollegor och alla hjälper till, helt prestigelöst och alltid engagerat" - Andreas, AddProit sedan 2017.
Vad vi tror om dig
Du har en grundläggande IT-kompetens med koll på klienter och IT-infrastruktur. Du drivs av att hjälpa till och göra skillnad i kundernas vardag genom god kommunikation och problemlösningsförmåga. Som medarbetare är du hjälpsam, ansvarstagande och vet vikten av att ge god service till våra kunder - oavsett tid på dygnet.
För att ”hit the ground running” är du behjälpt av att ha minst 1 års arbetslivserfarenhet inom bland annat:
- Windows
- Grundläggande serverkunskap
- Office 365
- Email Security
- Active Directory
- VPN
- Teams & Teams voice
AddPros Service Desk hanterar ärenden från både svenska och internationella kunder vilket förutsätter att du talar såväl svenska som engelska obehindrat.
The AddPro Way
AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!
AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D
Är du vår nya kollega?
Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-06-20 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind