Teknisk problemlösare till AddPros Service Desk i Malmö

Arbetsbeskrivning

Som en del av AddPros Service Desk team agerar du support ute hos en av våra kunder i centrala Malmö. Du supporterar i IT-relaterade ärenden, hjälper till med konferensutrustningen och levererar enastående service. Du blir en del av ett team från AddPro som tillsammans supporterar samma kund.

Du kommer supportera kundens olika avdelningar och kortfattat skulle tre dagar kunna se ut såhär:

Igår började du veckan med dagens första kopp kaffe. Du uppskattar att ha mycket att göra under arbetsdagen, men föredrar att komma till jobbet i god tid innan start för att delvis avnjuta kaffet i lugn och ro men framförallt att med goda marginaler starta upp dator och systemen du kommer använda under dagen. Första uppgiften blir att kolla mailkorgen, har något brådskande kommit in under helgen? Beroende på ärende så felsöker ni och löser problemen, både remote eller direkt på den enhet som kräver. Vissa problem är svårare än andra att lösa men det ser du som en rolig och lärorik utmaning. Därefter sätter du en priolista för dagen och dokumenterar noggrant uppgifterna och dess planering. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och även om du (oftast) håller det mesta i minnet vet du att dokumentation är nyckeln till framgång i den här rollen. Du hinner med dagens priolista med god marginal och avslutar med att förbereda det sista inför konferensen som ska vara på kontoret, du säkerställer att all teknik är i ordning och fungerar som den ska.

Idag står mest rutinmässiga uppgifter på agendan men pga säljkonferensen med en del gäster på kontoret är du också förberedd att rycka in om tekniken skulle strula. Lunchen äter du tillsammans med dina kollegor på en restaurang i närheten, du uppskattar att ni får lite tid att snacka med varandra om annat än jobbet. Efter lunch fortsätter du med att gå igenom ärendehanteringssystemet och löser de ärenden enlig prio som har inkommit, och jobbar ner dagens kö.

Imorgon vet du att du kommer ägna stora delar av dagen till såväl dina vanliga ärenden men även att förbereda inför de nyanställda som startar.
Kunden har ett antal nyanställda på väg in och du ska se till att datorer och annan teknik är redo för deras första dag. Dagen fortlöper sedan med de ärenden som kommit in samt tar en runda på kontoret, och ser om det är något ska hanteras.

Vad vi tror om dig

Du har en grundläggande IT-kompetens med koll på klienter och IT-infrastruktur och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Service desk. Du drivs av att hjälpa till och göra skillnad i kundernas vardag genom god kommunikation och problemlösningsförmåga. Som medarbetare är du hjälpsam, ansvarstagande och vet vikten av att ge god service till våra kunder. Du trivs med att möta människor både över telefon och i fysiska möten, du tycker helt enkelt om kombinationen, där service är i fokus.

För att ”hit the ground running” är du behjälpt av att ha minst 1 års arbetslivserfarenhet inom bland annat:

- Windows
- Grundläggande serverkunskap
- Office 365
- Email Security
- Active Directory
- VPN
- Teams
- Konferensutrustning


AddPros Service Desk hanterar ärenden från både svenska och internationella kunder vilket förutsätter att du talar såväl svenska som engelska obehindrat.

The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-10-07 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024