Teknisk problemlösare till avancerad IT-support

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren supporttekniker med ett stort intresse för IT? Gillar du att arbeta självständigt i tempo där du hela tiden ställs inför nya uppgifter? Här är tjänsten för dig som vill arbeta med avancerad problemlösning och ha mycket eget ansvar!


Passar vi dig?

Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Din vardag

Du kommer sitta ute hos vår kund i centrala Stockholm. Du kommer hantera svårare ärenden inom olika system och program och du ger support till internt anställda på företaget. Du installerar, felsöker mjukvara såväl som hårdvara och dokumenterar. Uppgifterna innefattar bland annat att arbeta med behörigheter och kontohantering i Active Directory, mejlproblem kopplat till Exchange/Outlook samt nätverks- och serverproblem.


Vem är du?

Då problemlösningen är avancerad passar tjänsten dig som tidigare arbetat med IT-support och är trygg i rollen. Du har tidigare arbetat med IT såväl som kundservice/support och har arbetat med klienthantering i de vanligaste systemen/programmen såsom Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office. I och med att du arbetar mycket självständigt behöver du kunna ta ansvar och hålla dig lugn och fokuserad när kritiska situationer uppstår men självklart finns hjälp att tillgå. Du bör vara van Windowsanvändare med goda erfarenheter inom kundhantering samt ärendehantering. Har du även arbetat i Citrixmiljö och med hantering av server är det meriterande.

Är du den vi söker? Ansök redan idag då urvalet sker löpande.

För mer information om tjänsten så maila vår kandidatansvariga Johanna Nybom johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på rebecca.levy@wiseit.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 6 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024