Teknisk Processägare Låna till Marginalen Bank!

Teknisk Processägare Låna till Marginalen Bank!

Arbetsbeskrivning

Avdelningen Digital Operation söker en Teknisk Processägare för området Låna. Som Teknisk Processägare är du ansvarig för helheten av domänområdet Lånas processer och roadmap.

Nu söker vi dig som trivs i en verksamhetsnära IT-roll där du kommunicerar och samarbetar med olika avdelningar inom banken dagligen samt ansvarar för externa systemleverantörskontakter. Du kommer att arbeta inom Domän Låna med tekniskt processtöd för våra produkter inom utlåning.

Tjänstens fokus ligger på att bedriva en effektiv och balanserad teknisk processförvaltning samt att stödja verksamheten i målet att automatisera och öka graden av självbetjäning i våra finansiella och administrativa tjänster.

Ansvar:

• Ansvar för att utifrån affärsplanen leverera skalbara digitala tjänster för våra produkter
• Verka för en hög grad av självbetjäning inom våra tjänster
• Verka för ökad automatisering i kundprocesserna
• Stödja en kunddriven utveckling av våra tjänster
• Ansvara för leverans och kvalité ifrån leverantörer
• Ansvar för kontinuerlig återkoppling till beställare och leverantörer under utveckling
• Ansvar för att kravställa och larmsätta domänens processer
• Säkerställa och koordinera interna och externa systemreleaser
• Fastställa och säkerställa nödvändig teknisk processdokumentation
• Ansvar för att ta fram och följa upp roadmap och budget

Några av arbetsuppgifter:

• Säkra och samordna kravställning från olika delar av verksamheten
• Huvudkontakt i det dagliga arbetet med Affären, IT Utveckling och Leverantörer
• Följa upp systemkostnader och budget
• Övervakar och agerar på larm i processen
• Initierar felsökning, leder och driver felsökning
• Delta och leda det dagliga förvaltningsarbetet med ärenden och tester

Kunskapskrav:

Du är en person med god kommunikativ förmåga, och duktig på att formulera dig både i tal och skrift. Du har en god ledarförmåga och självklar känsla av ansvarstagande. Du är en problemlösare med förmågan att följa upp, utvärdera och sammanställa resultat samt utveckla processer. Vi ser gärna att du har stor erfarenhet inom systemförvaltning. För att vara framgångsrik i denna roll bör du vara prestigelös, positiv och engagerad. Har du kunskap av systemet cLA är det meriterande.

Vad Marginalen Bank erbjuder dig…

Du kommer vara en viktig spelare i en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi tänker nytt och utanför ramarna, är nyfikna och moderna, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut. Vi ser till varje individ, dess unika förutsättningar och behov. Vi har en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare.

Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring är bara några av våra förmåner - Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.

Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss! Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Ludmilla Åttingsberg på mail ludmilla.attingsberg@marginalen.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, senast 18 november 2022.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marginalen Bank
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024