Teknisk Produktägare

Teknisk Produktägare

Arbetsbeskrivning

Svenska Spel gör nu en satsning på Retail! För att lyckas med det behöver vi utöka vår ledning och styrning av området Retail IT. Vi söker därför två Tekniska Produktägare som kommer att koordinera arbetet tillsammans med vår Tekniska Produktchef. Kom och påverka och driv vår förändringsresa!

Vad kommer du att göra?

Som Teknisk Produktägare på Retail IT ansvarar du för ett av områdena Kundmöte och Stödsystem. I rollen kommer du att vara Team Lead för ett utvecklingsteam som är centralpunkten i ditt område. Du kommer även att koordinera förändringar inom övriga tjänster i området samt leda IT-delen av initiativ som drivs från Retail och som involverar andra team inom Svenska Spel.

Som Teknisk Produktägare för Kundmöte är du Team Lead för ett utvecklingsteam bestående av sju personer och du ansvarar även för våra tre terminallösningar, vår självservicelösning samt vår digitala skyltning.

I rollen som Teknisk Produktägare för Stödsystem ansvarar du för vårt system för partnerhantering, vilket vi utvecklar själva, samt ett antal tjänster som hanteras externt eller av andra områden internt så som Extranät, Säljstöd och utbildningsplattform. Du är Team Lead för Partnerhanteringsteamet som består av tre utvecklare och en testare.

Är du den som kommer att göra det?

För att du ska passa i rollen behöver du ha en god teknisk förståelse samt ett intresse för teknik och erfarenhet av mjukvaruutveckling. Du är van vid att arbeta agilt både på teamnivå och i större förändringsprojekt, till exempel i rollen som Teknisk Projektledare eller Scrum Master. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av IT-stöd kopplat till detaljhandeln och om du tidigare jobbat i spelbranschen.

Vi är Svenska Spel

På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placering i Solna.

Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.

För frågor om tjänsterna, kontakta Fredrik Lilja, Technical Product Manager Retail på fredrik.lilja@svenskaspel.se

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på teamta@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024