OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Spel gör nu en satsning på Retail! För att lyckas med det behöver vi utöka vår ledning och styrning av området Retail IT. Vi söker därför två Tekniska Produktägare som kommer att koordinera arbetet tillsammans med vår Tekniska Produktchef. Kom och påverka och driv vår förändringsresa!
Vad kommer du att göra?
Som Teknisk Produktägare på Retail IT ansvarar du för ett av områdena Kundmöte och Stödsystem. I rollen kommer du att vara Team Lead för ett utvecklingsteam som är centralpunkten i ditt område. Du kommer även att koordinera förändringar inom övriga tjänster i området samt leda IT-delen av initiativ som drivs från Retail och som involverar andra team inom Svenska Spel.
Som Teknisk Produktägare för Kundmöte är du Team Lead för ett utvecklingsteam bestående av sju personer och du ansvarar även för våra tre terminallösningar, vår självservicelösning samt vår digitala skyltning.
I rollen som Teknisk Produktägare för Stödsystem ansvarar du för vårt system för partnerhantering, vilket vi utvecklar själva, samt ett antal tjänster som hanteras externt eller av andra områden internt så som Extranät, Säljstöd och utbildningsplattform. Du är Team Lead för Partnerhanteringsteamet som består av tre utvecklare och en testare.
Är du den som kommer att göra det?
För att du ska passa i rollen behöver du ha en god teknisk förståelse samt ett intresse för teknik och erfarenhet av mjukvaruutveckling. Du är van vid att arbeta agilt både på teamnivå och i större förändringsprojekt, till exempel i rollen som Teknisk Projektledare eller Scrum Master. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av IT-stöd kopplat till detaljhandeln och om du tidigare jobbat i spelbranschen.
Vi är Svenska Spel
På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placering i Solna.
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.
För frågor om tjänsterna, kontakta Fredrik Lilja, Technical Product Manager Retail på fredrik.lilja@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på teamta@svenskaspel.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453