Teknisk Produktägare Partner Integrations till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill bli vår nya kollega inom affärsområdet som arbetar med betallösningar för e-handel här på Svea. Trivs du i en teknisk produktägarroll där fokus ligger på att förbättra och utveckla produkten? Gillar du att arbeta proaktivt, med många kontaktytor och har den tekniska kunskapen tror vi att du kommer trivas i rollen som Teknisk Produktägare hos oss!

Vad innebär rollen?
I den här rollen kommer du ansvara för våra Partnerkopplingar och Integrationer, där du har ett nära samarbete med våra Onboarding Specialister, övriga Produktägare och Arkitekt internt likväl som med våra Partners externt för att säkerställa att vi kan leverera våra lösningar på bästa och smidigaste sätt. Du är en viktig del i hela ledet av produkter och tjänster som affärsområdet tillhandahåller, eftersom ditt team hanterar all teknisk koppling till våra partners likväl som mellan våra egna produkter, vilket är grunden för att våra tjänster kan användas.

Du ansvarar även för att dokumentation färdigställs och hålls uppdaterad, fungerar som teknisk kontaktperson, ser till att kraven som finns uppfylls samt är med genom hela kedjan från intern utveckling till externa plattformar för att se till att flödet fungerar i alla led. Vidare ingår en hel del kommunikation med externa intressenter, där du på ett tydligt sätt förmedlar och synliggör prioritering och planering för ett transparent samarbete kopplat till produkten. Arbetsuppgifter i urval:

- Vara teknisk ägare i projekt och nyckelperson i teamet och organisationen för all hantering och utveckling av leveranser för våra partners
- Löpande och proaktivt kunna översätta affärsbehov till tekniska lösningar och tjänster, och agera bollplank för affärsägare och hela organisationen
- Fungera som samarbetspartner för våra partners som bygger, affärsutvecklar och stödjer de plattformar du har ansvar för och inom ramen för detta ha översikt, prioritera, budgetera och godkänna löpande leveranser och implementationer
- Ansvara för övergripande prioritering för teamets arbete
- Tillsammans med teamet bryta ner krav och planera för tidiga värdeleveranser
- Utbilda och kommunicera kring produkten samt kommande och genomförda leveranser
- Omvärldsbevakning


Erfarenhet och kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med någon form av produktutveckling, i en roll som t.ex. Produktägare, Kravanalytiker, Utvecklare, Processägare eller Affärsutvecklare där du har fått med dig goda kunskaper och förståelse för rollen och de processer den omfattar. Du bör ha ett stort tekniskt intresse och vi tror att du har arbetat med tekniskt tunga roller innan, likväl som har med dig en förståelse för e-handel och den bransch vi verkar inom. Vi ser det som meriterande om du har en relevant högskoleutbildning. Vidare har du flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, då båda dessa språk ingår i ditt dagliga arbete.

Vem söker vi?
För att trivas i rollen som Teknisk Produktägare hos oss tror vi att du är en person som ser saker ur ett helikopterperspektiv, är affärsfokuserad och har förmågan att se synergier och flöden inom affärsområdet och hur dessa påverkar övriga team och affärsområden. Vidare är du lösningsorienterad och har en hög initiativförmåga vilket bidrar till att teamet kan leverera värde snabbt. Vi tror att du drivs av att skapa resultat och att du med din analytiska förmåga kan göra det både på kort och lång sikt. Att du har en god kommunikativ förmåga är också viktigt då rollen innebär många olika typer av kontaktor.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Urvalet och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Liknande jobb


Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024

20 december 2024