OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa produktioner för immersiva miljöer och domteatrar? Har du ett brinnande teknikintresse och vill ingå i ett prisvinnande produktionsteam? Då har vi rollen för dig!
Om rollen
Vi söker dig som vill stärka upp vårt produktionsteam på Visualiseringscenter C. Du kommer att jobba tätt tillsammans med produktionschef och produktionsteam för att bidra till att skapa nya immersiva upplevelser till centrets domteater. Din arbetsuppgift är att addera ytterligare teknisk kunskap till teamet för att bidra till en effektiv och leveranssäker produktionspipeline. Produktionerna bygger till viss del på realtidsrenderingar, erfarenhet från Unreal Engine är därför en stor merit. Det är även önskvärt att du har ett öga för grafisk form och vill bidra till att producera innehåll i form av material till webb och tryck, både statiskt och rörligt. Tjänsten kommer att utformas efter din erfarenhet och dina kunskaper, stor vikt läggs vid att du kompletterar teamet på ett bra sätt. Vi ser inga hinder i att du är nyexaminerad och saknar längre arbetslivserfarenhet så länge du har stort intresse och vilja att lära.
Om oss
Vi är ett litet och sammansvetsat produktionsteam som producerar prisvinnande stereoskopiska domfilmer i världsklass i extremt högupplöst format. Vi är en del av ett kommunalägt bolag, Norrköping Visualisering AB, som jobbar tätt tillsammans med Linköpings universitet och forskare inom visualisering, avancerad datorgrafik, interaktion och vetenskapskommunikation. Vi är Sveriges ledande digitala science center och deltar i både nationella och internationella projekt. Våra ledord är upptäck, upplev och utforska - någonting som genomsyrar vår publika miljö såväl som hela vår verksamhet.
Din profil:
Du har en relevant utbildning med teknisk inriktning.
Du är leveranssäker och lösningsorienterad med hög teknisk kompetens och ett öga för estetik.
Du är strukturerad och engagerad med god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska.
Du är flexibel och har lätt för att samarbeta. Då vi är ett litet produktionsteam lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har erfarenhet av att jobba med eller ett väldigt stort intresse för Unreal Engine och realtidsgrafik.
Meriterande:
Du har tidigare jobbat med produktion av innehåll för immersiva miljöer samt har erfarenhet av visualisering och vetenskapligt innehåll.
Du har en bakgrund inom 3D med fokus på animering och riggning, både för film och spelmotorer.
Du har erfarenhet från arbete i 3DS Max eller motsvarande programvara.
Du har erfarenhet av grafisk produktion - både för tryck och webb. Kunskap inom Adobe Creative Suite.
Du har erfarenhet av bildhantering samt produktion och redigering av film.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tjänsten är en allmän visstidsanställning om 1 år med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgrad 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ANSÖKAN
Skicka in din ansökan till jobb@visualiseringscenter.se och bifoga:
CV
Personligt brev
Portfolio eller motsvarande
Referenser
Löneanspråk
Märk ditt mail med "Teknisk produktionsassistent".
Sista ansökningsdag: 18 september 2022
Intervjuer kan komma att genomföras löpande under ansökningstiden.
Har du frågor om tjänsten?
Produktions- och innehållschef, Kim Brax, kim.brax@visualiseringscenter.se
Fackliga frågor, Hedvig Ernrup-Sundquist, hedvig.ernrup-sundquist@visualiseringscenter.se
OM VISUALISERINGSCENTER
Norrköping Visualisering AB bedriver den publika Science center-verksamheten vid Visualiseringscenter C i Norrköping. Visualiseringscenter C är ett konsortium bestående av Norrköping Visualisering AB, Cnema, C-Research Linköpings Universitet, Norrköping Science Park och RISE Interactive C-Studio.