OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
LU Konferens, en avdelning inom sektionen LU Service vid Lunds universitet, har 20 anställda konferenssamordnare och konferensvärdar.
Varje år genomförs mellan 300 och 400 evenemang som kan vara fysiska, digitala eller hybrida. Alla evenemang har Lunds universitet eller någon av universitetets samarbetspartners som värdar. LU Konferens genomför också större konferenser och kongresser i undervisningslokaler eller i anläggningar utanför universitetet. LU Konferens är alltså ingen traditionell konferensanläggning utan arrangerar möten i de rum som passar bäst att arrangera mötena i. Det kan vara i Universitetshuset, i Gamla Biskopshuset, i en undervisningssal på LUX eller på en hotellanläggning. Det blir lite flängande, det blir det, men det finns fina elbilar att susa runt i.
Vi har blivit väldigt bra på det vi gör och ligger i framkant när det gäller produktion av digitala möten, hybridevent, live-sändningar och arrangemangsfilmer. Nu söker vi en Teknisk produktionsledare som ska ansvara för samordning, detaljplanering och operativt genomförande av teknisk produktion dvs ljud, ljus, bildteknik, filmning/live-streaming och hybridlösningar till olika sorters arrangemang; konferenser, kongresser, seminarier, live-sända debatter, examensceremonier och andra akademiska högtider, mm.
Vi söker dig, strukturerade, organiserade och socialt kompetenta person för att driva detta arbete framåt. Till din hjälp har du många trevliga kollegor och ännu fler trevliga kunder. I arbetet samarbetar du med våra projektledare, tekniker, konferensvärdar, leverantörer och kunder varför social kompetens och en hög känsla för service är ett måste. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och det är därför självklart för dig att kommunicera på både svenska och engelska, i så väl tal som i skrift. Du förstår att olika kulturer, yrkesroller och relationer påverkar hur du kommunicerar med deltagare och kunder.
Som produktionsledare har du ett helhetsansvar för den tekniska produktionen. Du ansvarar för detalj- och resursplanering, arbetsledning av tekniker samt operativt genomförande av teknisk produktion vid olika sorters arrangemang, vilket innebär att:
- delta i produktionsmöten med projektledare, kunder och tekniker
- detaljplanera och boka intern och inhyrd teknik
- planera resurser och boka tekniker
- samordna leveranser med externa teknikleverantörer
- koordinera och boka transport av teknik
- samla in och få ordning på presentationsmaterial (PPT, film etc.) för arrangemang
- vid behov utföra zoomtester inför digitala/hybridarrangemang
- skapa körschema och arbetsleda tekniker
- packa teknik på lagret
Under arrangemangen ska du vara på plats för att leda produktionen, vilket innebär uppstart med kund och tekniker vid enkla arrangemang och att agera ”studioman” vid mer komplexa arrangemang. Du kan också behöva agera ljud- och bildtekniker vid behov.
Efter arrangemangen ansvarar du för att filmat material levereras till vår videoavdelning samt att all teknik packas ner, transporteras och lagras på rätt sätt. Det gäller att ha koll på all teknik; allt ska vara i ordning och om alla hjälps åt så brukar det ordna sig. Du ansvarar även för uppdatering av mjukvara i de datorer, mixerbord och annan teknik som behöver uppdateras löpande.
Du kommer att ha mycket frihet under ansvar och måste således kunna ta initiativ, självständigt driva arbetet framåt, fråga när du inte förstår eller vända dig till ditt eget nätverk för att få svar. Vi värdesätter samarbetsförmåga, prestigelöshet, kommunikativ förmåga och struktur. Och humor. Mycket humor. Det är viktigt.
Vi arbetar ständigt för att förbättra arbetsmiljön och vi behöver alltid nya förmågor, nya tankar, nya erfarenheter och nya idéer. Vi behöver någon som vill bidra, göra skillnad och göra oss bättre. Vi bryr oss inte om var på planeten du är född och ej heller om du är man, kvinna eller något annat. Du får vara den du är men du behöver kunna ge ruskigt bra service samt kunna samarbeta med dina kollegor och dina kunder.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- en utbildning inom teknisk produktion/scenproduktion eller annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser relevant
- ha flerårig, dokumenterad arbetslivserfarenhet som teknisk produktionsledare till arrangemang
- ha flerårig vana att resursplanera teknik och personal samt arbetsleda tekniker i förberedelse inför, under och efter arrangemang
- ha dokumenterad erfarenhet av att agera ljud/bildtekniker till arrangemang
- kunna tala och skriva svenska obehindrat
- ha goda kunskaper i engelska, i såväl tal som i skrift
- ha goda kunskaper i Office-paketet (Outlook, Word, Excel) och i presentationsprogram som PowerPoint och Keynote
- inneha B-körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- arbete i lagerhanteringssystemet Rentman
- arbete med akademiska arrangemang
- upphandlingar och har arbetat inom en statlig eller kommunal myndighet
Provanställning kan bli aktuellt.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har ca 270 medarbetare.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431