Teknisk produktspecialist till polisens e-tjänster

Teknisk produktspecialist till polisens e-tjänster

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta tillsammans med uppdragsledare, systemutvecklare, kravanalytiker/UX-designers för produkter inom e-tjänsteområdet som används av hundratusentals användare. Du kommer att ingå i ett agilt team med mycket kontakter både inom och utanför polisen.
På Polismyndigheten arbetar ca 34 000 medarbetare, och vår it-avdelningen består av ca 1 000 medarbetare som ansvarar för all it som används i hela myndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt! Du kommer att få arbeta med leveranser som bidrar till att motverka brott, ge bättre service samt göra Polisen mer tillgänglig.
Arbetsuppgifter
Som produktspecialist har du bred kompetens om produkten och dess ingående komponenter
både för upphandlade samt egenutvecklade produkter inom e-tjänsteområdet. I arbetsuppgifterna ingår vidareutveckling, livscykelhantering och felsökning vid driftproblem. Du kommer att ha ett nära samarbete med driftsorganisationen och delta i leverantörsmöten tillsammans med produktägare och uppdragsledare.
Exempel på arbetsuppgifter
· Agera som rådgivare och expert i tekniska frågor till produktägare, uppdragsledare och polisens driftorganisation
· Kontakt med leverantörer angående produkterna ur ett tekniskt perspektiv
· Ge tekniskt stöd kring produkterna vid utveckling av nya e-tjänster
· Verifiera att upphandlade produkter tekniskt fungerar i polisens driftmiljö
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant högskoleutbildning inom it eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Erfarenhet av drift och underhåll av system i windowsmiljö
God teknisk förståelse med kunskap om både hård- och mjukvara
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Kunskap om systemintegrationer
Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer
Erfarenhet av agila arbetsmetoder

Personliga egenskaper
Vi söker dig med stort driv som är ansvarstagande, tekniskt intresserad, engagerad och är prestigelös. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt, gillar problemlösning och att arbeta tillsammans med andra.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Ewa Bårman, 010–5637410, ewa.barman@polisen.se.
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Andrea Uddman, 073 076 37 31, andrea.uddman@polisen.se.
Fackliga företrädare
Fackliga kontaktpersoner:
Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Teknisk produktspecialist, IT-avdelningen, Medborgarkontakt, E-tjänster 2
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till (t.ex.) jobb.na@polisen.se senast den 7 mars 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A096.534/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A096.534/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Postadress

Norra Agnegatan 33-37
Stockholm, 11229

Liknande jobb


Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024

Systemförvaltare

Systemförvaltare

25 november 2024

22 november 2024