OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pahlén är Sveriges ledande aktör inom exklusiv poolutrustning, våra produkter är installerade i högklassiga poolanläggningar över hela världen. Vi har vår bas i norra Stockholm där vi vid vår fabrik producerar och utvecklar produkter inom premiumsegmentet av poolutrustning, såsom pumpar, belysning, jetswim och rostfria pooldetaljer. Pahlén är ett svenskt företag grundat i Upplands Väsby 1967. Pahlén omsätter drygt 200 Mkr har ca 80 medarbetare. Pahlén växer så det knakar och har en spännande resa framför sig.
Pool & pooler, svensk tillverkning av högsta kvalitet | Pahlen.se (https://www.pahlen.se/)
Pahlén är inne i ett expansivt läge och driver ett intensivt arbete med att utveckla nya produkter för en global marknad inom området poolteknik. Poolbranschen är säsongsbetonad, men med en världomspännande marknad blir säsongen längre.
Företagets kunder består av:
- Poolägare (via återförsäljare)
- Återförsäljare
- Servicepartners
- Installatörer
- OEM kunder
- Internationella distributörer
Pahlén AB växer och behöver nu anställa en Teknisk produktsupport
Som Teknisk produktsupport kommer du bland annat:
- Tillsammans med dina kollegor på supporten kommer du att hantera tekniska frågeställningar rörande företagets produkter
- Supportarbetet sker främst via inkommande samtal eller e-post där ditt primära arbete innebär att främja och ge support till kunder och säljare med teknisk information.
- I rollen ingår även att hjälpa kunder med offerter och garantifrågor, men du kommer även att arbeta praktiskt med företagets produkter samt problemlösning
- Du kommer att ha ett tätt internt samarbete med produktchef, säljare, kundservice och utvecklingsavdelningen.
- I tjänsten ingår även att stötta säljorganisationen vid olika mässor och event
Krav:
- Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning
- Du utrycker dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift
Vi söker dig som:
- Teknisk baskunskap inom Mekanik alternativt EL
- Har en god datorvana och grundläggande kunskaper i Office paketet
- Har god kommunikations förmåga
- Är van med att arbeta med telefonen som arbetsredskap
- Är social och kan hantera många olika typer av personer
- Är initiativrik och driven samt sätter laget före jaget
- Ser möjligheter istället för problem
Pahlen värnar om alla medarbetares utveckling inom Pahlen. Vi värnar också om att medarbetare ska få ihop livspusslet och få en fin balans mellan yrke och privatliv. På Pahlén ser vi medarbetarnas olikheter som en tillgång och vi ser gärna en mångfald av sökande.
Välkommen till Pahlén - familjen!
Övrigt:
Start: Omgående, efter överenskommelse
Arbetstider: 08.00 - 16.00 med arbetstidsförkortning samt flextid
Placering: Pahlén huvudkontor på Vallentunavägen 401, Upplands Väsby
Anställningsform: Heltid tills vidare med 6 månaders provanställning
Sista ansökningsdag: 2021-12-31
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxt Väsbys partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Väsby för att hitta just dig.