Teknisk Projektassistent

Teknisk Projektassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Movomech är ett av världens ledande företag inom lyftteknik och materialhantering. Vi utvecklar och tillverkar ett brett sortiment av produkter inom lyftteknik – från ett förstklassigt profil- och skensystem i aluminium till avancerade manipulatorer, samt innovativa antivibratoriska maskinskor och ergonomiska arbetsplatsmattor.

Vårt huvudkontor och våra produktionslokaler finns i Kristianstad och vi installerar lyftutrustning till de främsta produktionsanläggningarna över hela världen, med egen projektledning eller genom ett omfattande nätverk av återförsäljare.

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en teknisk projektassistent till vår konstruktionsavdelning. Som teknisk projektassistent kommer du att ha som huvuduppgift att förbereda underlag för design samt att färdigställa projekt i form av teknisk dokumentation. Det kan exempelvis handla om att kontrollera modeller och underlag för att se till att alla uppgifter finns att tillgå inför ett projekt. Det kan också innebära att kontakta kunder för att kontrollera detaljer, layout och mått. I slutskedet av ett projekt är din uppgift att sammanställa all teknisk dokumentation.

En stor del av rollen innebär att du supporterar dina konstruktörskolleger och projektledare med teknisk information och dokumentation och ser till att deras vardag blir så enkel som möjligt med syfte att projekten drivs framåt i rätt hastighet.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har minst gymnasieutbildning, gärna inom ett tekniskt område. Dessutom har du grundläggande teknisk kompetens och förståelse för tekniska processer. Har du erfarenhet av mekanisk konstruktion praktiskt eller teoretiskt så har du ett starkt försprång i rollen. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av rit/konstruktionsprogram i 3D och då helst Inventor eller Autocad. Vidare är du en van datoranvändare och har arbetat i någon typ av affärssystem. Du hanterar Officepaketet och har du arbetat i Indesign så är det meriterande. Du skriver obehindrat på svenska och engelska.

Vi tror att du som söker är självgående, driven, duktig på att lösa problem och är öppen för plötsliga förändringar i din arbetsdag. Du har förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och är van att driva dina egna processer. Du trivs med att supportera och hjälpa människor och har lätt för att skapa relationer.

Information och kontakt
Du kommer att ha din arbetsplats på vårt kontor i Kristianstad. Tjänsten är 100 % av en heltid. Tjänsten är en hyrrekrytering via Wikan Personal vilket innebär att den inleds med en visstidsanställning på sex månader för att som målsättning övergå i en tillsvidareanställning hos Movomech. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är den 30 juni.

För mer info kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 380 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


22 november 2024

Beredare

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024