OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk Projektinköpare
Enertech AB:s inköpsavdelning expanderar och söker nu en Teknisk Projektinköpare. Har du ett intresse för nyutveckling av nya produkter och affärer och leverantörsrelationer? Vill du arbeta i en miljö där du kan arbeta hands-on med produkter och bidra till att Enertech når världsklass? Då kan du bli vår nya Tekniska Projektinköpare för Enertech AB
Vad vi erbjuder
Energisektorn har ständigt ökande krav på högre effektivitet, minimal miljöpåverkan samt kvalitativa produkter. En utmaning för Enertech AB är att ha ett konkurrenskraftigt produktprogram som ligger i framkant. Som Teknisk Projektinköpare kommer du ingå i vårt inköpsteam med uppgiften att säkerställa att våra nya produkter hamnar på rätt kostnadsnivå vad gäller köpt material samt säkerställer att vi använder oss av rätt leverantörer. Hos oss ges du möjlighet att påverka beslut och driva utvecklingen framåt. Vi är en organisation där människor växer under ansvar och du kommer ges det mandat du behöver för att utveckla både dig och oss.
Då företaget och koncernen är i en expansiv fas finns goda möjligheter för rätt person att ta nästa steg vidare i sin karriär och påverka riktningen framöver.
Om tjänsten
Som Teknisk Projektinköpare kommer du att vara länken mellan utveckling, inköp och Enertech’s leverantörer. I nära samarbete med utvecklingsavdelningen kommer du driva, planera och koordinera leverantörers involvering i utvecklingsprojekt. Du ansvarar också för att genomföra kostnadseffektiva, kvalitetssäkrade och hållbara upphandlingar av komponenter och verktyg. Tillsammans med leverantörer säkerställer du att tidplaner uppfylls, att leverantörer är produktionsklara, har ledig kapacitet och uppfyller tekniska specifikationer. I projekten har du också ett nära samarbete med SQA.
Dessutom är du inköps representant i produktvårdprocessen och driver inom inköpsavdelningen produktvårdsärenden i nära samarbete med utvecklingsavdelningen och produktion. En viktig del av ditt arbete blir också att tillsammans med utvecklingsavdelningen och leverantörer hitta nya alternativa komponenter vid komponentbrist.
Vi erbjuder en omväxlande vardag med bland annat följande arbetsuppgifter: Driva, planera och koordinera leverantörers involvering i utvecklingsprojekt.
Leda och genomföra kostnadseffektiva, kvalitetssäkrade och hållbara upphandlingar av komponenter och verktyg samt val av leverantör.
Säkerställa att leverantörer har ledig kapacitet, uppfyller tekniska specifikationer samt är produktionsklara enligt överenskommelse.
Säkerställa att tidplaner hålls.
Initiera leverantörsbedömningar.
Medverka och driva inköpsarbete i produktvårdsprocessen.
I övrigt förekommande arbetsuppgifter på inköpsavdelningen.
Arbetets omfattning och villkor:
Placeringsort: Ljungby
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider.
Resor: Kan förekomma.
Lön: Individuell lönesättning.
Vi söker dig som
…är analytisk, lyhörd och har ett öga för detaljer. Du är driven, självgående och handlingskraftig med god struktur i ditt arbete. Din förmåga att kommunicera och skapa goda relationer är mycket god såväl som din samarbetsförmåga. Du är också en lagspelare som förstår vikten av att hjälpas åt och arbeta tillsammans mot uppsatta mål.
Vidare är du målmedveten, kundfokuserad och kan agera med högt tempo. Du har hög integritet och ställer krav på dina motparter samtidigt som du har en hög servicenivå. Du är inte rädd för att ifrågasätta och drivs av att se och hitta nya lösningar. Vi ser att du som person har en nyfikenhet för teknik samt att du tidigare arbetat inom tillverkande industrin.
Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en ingenjörsutbildning från universitet/högskola med några års erfarenhet av tekniskt inköp/projektledning.
God teknisk förståelse.
Du har erfarenhet av samarbete med internationella leverantörer.
God datorvana med god systemvana.
Utmärkt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Vad erbjuder vi
På Enertech AB kommer du in i ett energiskt och målinriktat team. Vår verksamhet bygger på att våra anställda arbetar tillsammans för att nå nya mål och känner att vi gör skillnad när vi hjälper varandra. Med våra svensktillverkade produkter av hög kvalitet ges du alla möjligheter att få arbeta i en bransch som står inför sin största omställningsresa någonsin.
Vi har vårt huvudkontor i de småländska skogarna och mer specifikt i Ljungby.
Vill du läsa mer om Enertech AB, kika in på Enertech.se
Ansökan
Passar detta in på dig, eller kanske någon du känner?
Välkommen att söka tjänsten som Projektinköpare.
I denna rekrytering samarbetar Enertech AB med OnePartnerGroup Ljungby AB. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Christoffer Jonasson på 0723–77 51 13 alternativt christoffer.jonasson@onepartnergroup.se
Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka!
På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl.
Kontaktpersoner på detta företaget
Utvecklingschef Marcus Miller
0372-88 219
070-538 62 19
Ordf. Unionen Jonas Johannesson
0372-88 279
Ordf. Unionen Erik Ramshammar
0372-88289
Gruppchef Test & Verifiering Cecilia Olsson
0372-86 739
0730-49 21 33
Ordf. Unionen Erik Ramshammar
0372-88 289
Exportchef Mats Lindgren
0372-88 126
Eftermarknadschef Peter Johansson
0372-88136
072-2230003
Chef Teknisk Utveckling Joachim Carlsson
0372-88180
070-7220477
Gruppchef Christina Johansson
0372-88208
070-6607834
Inköpsdirektör Bengt Hallberg
0372-88202
073-274 77 55