Teknisk Projektledare

Arbetsbeskrivning

Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö där vi skapar hållbara lösningar och underlättar internationell handel och dessutom hjälper våra kunder att utveckla deras verksamhet. KGH är för tredje året i rad utsett till ett av hundra karriärföretag i Sverige där du som medarbetare har stort förtroende och goda utvecklingsmöjligheter.

https://www.youtube.com/watch?v=z36nkCo6-s0

Din vardag som teknisk projektledare...

Som teknisk projektledare kommer du att driva implementeringsprojekt inom det digitala affärsområdet där du arbetar nära utvecklingsgrupperna, säljkåren och supportteamet. Ni skapar och implementerar integrationer mellan kundens system samt vårt digitala tullhanteringssystem.

I rollen som teknisk projektledare ingår tre ansvarsområden:

Ansvarig för att planera, kommunicera och leverera värde till kunden samt producera dokumentation, balansera tid, budget och kvalitetAnalysera kundernas affärsprocesser och utforma den mest lämpliga lösningen tillsammans med experter inom teametDesigna och bygga B2B-integrationer samt se till att testerna är genomförda och kvalitetssäkrade

I rollen som teknisk projektledare ingår du i ett litet team som är dedikerat till planering, design och implementering av KGH-lösningarna och utbildning av kunderna i hur de använder dem.

Vem är du?

För att passa in i rollen som teknisk projektledare ser vi att du har:

Minst 5 års erfarenhet som teknisk projektledare inom integrationÄr van vid kunddialogErfarenhet av att designa och ta fram B2B integrationerÄr flytande i engelska och svenska både i skrift och tal

För oss är din personlighet mycket viktig och vi värdesätter nyfikenhet, flexibilitet och förmågan att samarbeta. Vi tror att du tycker om att ta eget ansvar och fokuserar på att leverera.

Om du ser utrymme för förbättringar antingen internt eller för våra kunder tar du initiativ till det. Du trivs med de tekniska utmaningarna i att analysera, designa och integrera system. I gengäld erbjuder vi dig utmanande uppgifter i en stimulerande miljö där du är en viktig del i utvecklingen av vårt företag.

https://www.youtube.com/embed/Tt3vG2AP1mw


Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services.

Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. We are more than 750 colleagues operating in 13 countries. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Produktägare till vår kund i Sundbyberg

Produktägare till vår kund i Sundbyberg

4 november 2024