OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
Till sektor samhällsbyggnad söker vi nu en erfaren teknisk projektledare som vill vara med och forma kommunens framtid. Sektor samhällsbyggnad innefattar verksamhetsområden för gata/va, fastighet, kultur och fritid, kost och lokalvård samt skogsfastigheter och arrenden.
Hos oss gör du skillnad!
ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du att leda projekt inom sektor samhällsbyggnad, hela vägen från idé och utredning till slutleverans. Vi har ett flertal spännande projekt på gång inom kommunen och din roll blir att driva dessa med ett helhetsansvar.
Tjänsten kommer vara placerad centralt inom sektorn vilket innebär att projekten kommer att variera till att gälla fastighetsprojekt (både nyproduktion och större renoveringar) samt projekt inom mark och infrastruktur. En del av tjänsten är även att genomföra förstudier som underlag inför politiska beslut.
Vi är en organisation som präglas av öppenhet och samarbete för att nå bästa resultat vilket innebär att samverkan inom kommunen samt med externa aktörer kommer vara en naturlig del av din vardag.
KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning (minst 3 år) inom Samhällsbyggnad eller motsvarande utbildning och erfarenhet som kan bedömas som likvärdig.
• Flerårig dokumenterad erfarenhet att projektleda större byggnadsprojekt samt projekt inom mark och infrastruktur.
• Erfarenhet av upphandling enligt LOU.
• God förmåga utrycka sig i svenska, både i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort B
Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig verksamhet samt av kalkylering och prisuppskattningar.
Då rollen ställer krav på förmågan att kunna samverka internt och externt samt att vara föredragande inför kommunens politiker söker vi en medarbetare som är kommunikativ och tydlig samt är bekväm med att tala inför grupp.
Du är driven, ansvarstagande, noggrann och har god förmåga att arbeta både självständigt och i team.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.