OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Det elektromekaniska manöversystemet för två linjer behöver moderniseras genom att ersättas med en digital lösning. Detta digitala systemet ska samordnas med det existerande styrningssystemet. Det nuvarande styrningssystemet är baserat på reläer och har sitt ursprung från US&S.
Nödvändigt att inneha generell kunskapsnivå för:
- Utveckling av mjukvara.
- Säkerhet vid trafikstyrning.
- IT-säkerhetslösningar.
- Hårdvara (PLC, Server).
- Systemintegrationer.
Arbetsuppgifter:
- Driva kravspecifikation för digitaliseringen av manöversystemet både internt och mot leverantör.
- Omfattande leverantörskontakter (stötta tekniskt och takta utveckling).
- Utvärdera resultat från utvecklings- och/eller driftsättningstester.
- Planera/driva/koordinera projektaktiviteter i utvecklings- och driftsättningsfas.
- Leda tekniska möten i utvecklingsprojekt.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att planera/driva/koordinera aktiviteter i utvecklingsprojekt.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att jobba mot leverantör i projekt.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av utvecklingsprojekt för system
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 6 månaders dokumenterad arbetslivserfarenhet av CENELEC och eller säkerhetsarbete vid trafik- eller processstyrning.
- Konsult bör ha en TRI-utbildning, minst KAT-19, senast 3 månader in i uppdrag.
- Minst 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom signalsystem, manöversystem eller processövervakningssystem.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström