OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Teknisk projektledare till sitt digitaliseringsprojekt. Det är ett elektromekaniskt system som ska bytas till ett digitalt system och integreras i det befintliga systemet.
Du bör ha god kännedom om:
- Utveckling av mjukvara
- Säkerhet vid trafikstyrning
- IT-säkerhetslösningar
- Hårdvara (PLC, Server)
- Systemintegrationer
Arbetsuppgifter:
- Driva kravspecifikation för digitaliseringen av systemet både internt och mot leverantör
- Omfattande leverantörskontakter (stötta tekniskt och takta utveckling)
- Utvärdera resultat från utvecklings- och/eller driftsättningstester
- Planera/driva/koordinera projektaktiviteter i utvecklings- och driftsättningsfas
- Leda tekniska möten i utvecklingsprojekt
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, mekatronik eller maskinteknik.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att planera/driva/koordinera projektaktiviteter i utvecklings- och driftsättningsfas
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att utvärdera resultat från utvecklings- och/eller driftsättningstester
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av utvecklingsprojekt för elektriska eller elektroniska system
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 6 månaders dokumenterad arbetslivserfarenhet av CENELEC och eller säkerhetsarbete vid trafikstyrning
- Konsult bör ha en TRI-utbildning, minst KAT-19, innan start av uppdrag.
- Minst 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom signal eller manöversystem.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström