OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort:
- Uppdragslängd: Ca. 5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Teamet är i startgroparna för moderniseringsprojektet av kundens inlåningssystem. I din roll som projektledare kommer du arbeta med att driva enskilt större aktiviteter från start till slut. Det kan tex handla om integrationer, rapportering eller utdata. Du klargör prioriteringar och kravbild och arbetar tillsammans med dina kollegor mot det slutgiltiga målet. Du etablerar naturliga kontaktvägar till andra team och avdelningar inom banken. Du kommer att arbeta tätt tillsammans och rapportera till programledaren för det totala initiativet.
Ditt arbete säkerställer att utvecklingen av den nya plattformen möter verksamhetens och användarnas krav och behov och att andra avdelningar i banken utför sina åtaganden för att helheten ska fungera. Detta gör du i tätt samarbete med systemutvecklare, IT-arkitekter, Scrum master och produktägare. I och med din närhet till den övriga verksamhetens förutsättningar och behov har du även många andra interna kontaktytor. Du jobbar med bland annat Jira och Confluence som verktyg.
Önskemål om personliga egenskaper:
Kunden letar efter dig med passion för IT och Tech. Du har tidigare erfarenhet av ledande roller som delprojektledare eller projektledare. Du är kommunikativ och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och i skrift.
För att trivas i rollen har du ett genuint intresse och nyfikenhet för att lära dig mer om verksamheten och människorna runt dig. Du har en god förmåga att både förstå och göra dig förstådd, och kan anpassa ditt budskap till mottagaren. Som person så räds du inte för utmaningar och att visa vägen. Teamets arbete är nyskapande och moderniserande och du trivs i en innovativ miljö med ständigt förändrings- och förbättringsfokus. Du tar dig an nya uppgifter med en kreativ och nyfiken inställning, och du värderar noggrannhet och struktur i utförandet av dina uppgifter.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström