OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
För vår kund, en större myndighet i Örebro, söker vi nu en projektledare. Uppdraget är upp till 100 procent av en heltid med beräknad start 2016-05-10. Experis erbjuder projektanställning eller samarbetsavtal om du är underkonsult med eget bolag. Placeringsort är Örebro.
Du som konsult skall i första hand vara uppdragsledare för arbetet att ta emot de uppgifter som rör effektiv systemutveckling från projektform till förvaltningsform. Arbetssätt skall normaliseras och effektiviseras då omfattningen i projektform kräver mer resurser än vad som är rimligt i förvaltning. Ett agilt team skall formeras, primärt med resurser som ingår i projektet, det ingår i uppdraget för dig som konsult. Resurser tillhandahålls av myndigheten, men arbetet att skapa ett effektiv team är ditt.
Det finns ett delprojekt som övervakar och driver transitionen samt nödvändliga kommunikations och utbildningsinsatser på myndighetsnivå. Arbetet för dig handlar snarare om att genomföra mottagandet och effektiviseringen i FO. Den arbetsgrupp som utför arbetet idag är uppskattningsvis 15-20 personer och mottagande förvaltning bör blir mindre resurskrävande. Arbetet bedrivs med SCRUM som metod. I arbetsledningen ingår en IT-förvaltningsledare och en lösningsarkitekt som styr arbetet, men du behöver vara drivande och engagerad för att driva arbetet på teamnivå, med ett team på uppskattningsvis 4-8 personer. Det finns fler aktiva team i förvaltningsobjektet som kräver visst synkroniseringsarbete, de kommer att överta vissa av uppgifterna.
Du behöver ha god förståelse för moderna utvecklingsmetoder och tekniker (primärt Microsoft) för att kunna bidra till en god leverans. Verktyget TFS kommer att ha en central roll. Den migrerade kodbasen som skall förvaltas är på många miljoner rader, och arbetet med att förändra koden kommer att bedrivas i fler olika oberoende uppdrag i andra förvaltningsobjekt. Arbetet innehåller inte val av verktyg eller arbetssätt, utan snarare förvaltning. Aktuella uppgifter för teamet är inte fullständigt definierade i dagsläget men kommer troligtvis att innebära;
- Versionshantering
- Operativt arbete medbranch/merge
- Ändringshantering (TFS)
- Driftsättning (Release Management)
- Uppsättning och administration av U, T och PT miljöer
- Godgranskning / proaktivt stöd
Då resursen ingår i ett agilt team kan andra uppgifter tillkomma utgående från behov.
Vem är du?
Vi kan se att du som söker denna tjänst har mycket hög generalistkompetens, eller hög kompetens inom aktuellt område/roll vilket innebär minst 9 års arbetslivserfarenhet. Du tar ansvar för ledning av en större grupp och din självständighet är mycket stor. Du har kunskap inom ITIL, projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller samt metoder för kostnads och nyttberäkning.
-Du har 5 års erfarenhet av systemutveckling i C# och Microsoft .NET i Visual Studio, som medlem av en arbetsgrupp vars primära arbete består av systemutveckling. Konsulten behöver inte själv ha utvecklat, men måste ha deltagit i arbetsgruppen.
-Du har 2 års erfarenhet av att ha arbetat med Team Foundation Server.
-Du har 2 års erfarenhet av agila arbetssätt och förståelse hur de påverkar/påverkas av tekniken.
-Du har erfarenhet av arbetsledning på gruppnivå om minst fem personer med leveransansvar under minst 3 år.
Mervärde ges om du har minst 3 månaders erfarenhet av större migreringsprojekt (>50M i omsättning)
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Kontaktperson
Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Bifoga gärna ett personligt brev om varför just du passar för detta uppdrag. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta konsultchef
Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson