OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Söker du en utvecklande roll i en viktig verksamhet där du dagligen får möjlighet att göra skillnad tillsammans med härliga kollegor? Är du en erfaren projektledare, tekniskt kunnig inom CRM och trivs i en bred omväxlande roll? Hos oss på Vision välkomnas du till en organisation som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan.
Medlemsenheten på Vision har en central funktion där medarbetarna tillsammans hanterar verksamhetens medlemssystem och säkerställer att kommunikationen med Visions medlemmar och samarbetspartners fungerar väl och att medlemsinformationen är uppdaterad. Enheten växer och behöver stärkas upp med en skicklig Teknisk Projektledare, med kunskap inom CRM.
Ansvarsområden
Vision befinner sig i ständig utveckling för att löpande kunna erbjuda medlemmar och samarbetspartners den bästa servicen. Verksamheten har ett stort fokus på bl a digitalisering och automatisering och i rollen som Teknisk Projektledare leder och driver du och dina kollegor utvecklings- och digitaliseringsprojekt inom CRM. Just nu har Medlemsenheten projekt som chatbot, utveckling av ”Mina sidor”, nya betallösningar och nya analysverktyg i projektportföljen.
Inom Medlemsenheten arbetar vi ofta i team och har ett delat ansvar för olika uppgifter, som t ex för uttag av filer till verksamhetens samarbetspartners och aviseringar.
Som Teknisk Projektledare kommer du att samarbeta med och kravställa mot våra externa samarbetspartners för att säkerställa att våra utvecklingsprojekt genomförs på bästa sätt för Vision.
Medlemsenheten består av nitton personer som tillsammans ansvarar för avisering och betalning av medlemsavgifter, uppdatering av Visions medlemssystem genom att registrera medlemskap, uppdatera personuppgifter och information om fackliga avdelningar, samt även svara på frågor från både medlemmar och förtroendevalda, framförallt via telefon och mail.
Som Teknisk Projektledare blir du en viktig del av teamet på Medlemsenheten hos Vision. Du rapporterar till chefen för enheten och är placerad på Visions fina nyrenoverade kontor i centrala Stockholm.
Kvalifikationer
Den vi söker har relevant eftergymnasial utbildning och minst tre års erfarenhet från liknande roller som projektledare, gärna med tekniska utvecklingsprojekt inom CRM. Du är van att arbeta processorienterat, har förmåga att se till helheten och bibehåller ett strategiskt fokus i dina projekt.
Du behöver ha god kunskap om möjligheterna med digitalisering, som t ex applikationsutveckling i CRM och automatiseringsprojekt. Har du erfarenhet av Microsoft Dynamics och/el BC (appar och program), samt chatbot, betalningslösningar och analysverktyg är det meriterande. Du är van att kravställa mot externa leverantörer för att säkerställa effektiva utvecklingsprojekt.
Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion och hantera medlemsregister. Hos Vision är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett affärsmässigt och ansvarsfullt sätt.
Vi förutsätter att du är van att arbeta i och hämta information från verksamhetsstödjande system, arbetar obehindrat i Officepaketets olika delar och behärskar både svenska och engelska på hög nivå, i både tal och skrift.
Som person är du trygg, positiv och pedagogisk. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 12 december 2021
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad.
Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information.
Om företaget
Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 200 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044