OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vill bli ännu bättre på att hjälpa våra kunder inom Bredband/Fiber och Energiteknik.
Därför tar vi nu ett aktivt steg och utökar med två nya spännande tjänster.
Höganäs Energi ägs av Höganäs kommun och vi är det trygga, självklara och heltäckande energibolaget för alla som bor på Kullahalvön. Basen för vår verksamhet är vårt elnät - här har vi vårt hjärta och vårt ursprung. Oavsett väderlek tryggar våra medarbetare elnätets funktion genom underhåll, förbättringar och snabba reparationer. Sedan många år säljer vi el, och vi har fjärrvärme som till 90 procent kommer från återvunnen restenergi från bygdens industrier. Vi erbjuder även våra kunder obegränsad, och snabb, tillgång till internet via vårt fibernät. Till och med fyren längs ut på Kullaberg är ansluten. Kullabygden är en av Sveriges mest uppkopplade regioner sett till antalet anslutningar kontra hushåll.
Under de senaste åren har vi tagit flera steg framåt och stegvis utökat vår erbjudande. Hållbara solcellslösningar, batterier och laddningslösningar för elfordon, har snabbt blivit en del av vår vardag. Men vi är inte nöjda; - Nu fortsätter vi att utveckla ännu fler hållbara och lokalt producerade energilösningar. Med engagemang, hjälpsamhet och glädje skapar vi hållbarhet för Kullabygden. Se närmare: https://www.hoganasenergi.se/
Om verksamheten
Höganäs Energi är ett heltäckande energibolag med en stark lokal förankring. Vi är ca 40 anställda som samarbetar väl och vi har alltid nära till våra kunders vardag. Det ska vara okomplicerat att få kontakt med oss och vi sträcker alltid ut en hjälpande hand. Organisatoriskt är vi uppdelade i tekniska leveransområden (elnät, elhandel, fjärrvärme och bredband/fiber), med en gemensam administration och en avdelning för försäljning, marknad och kundsupport.
Om tjänsten
Tjänsten som Teknisk rådgivare kommer att ingå i vår sälj- och marknadsavdelning och en stor del av vardagen kommer du att tillbringa ute på fältet med mycket hembesök, kundkontakt, problemlösning och rådgivning.
I din roll som Teknisk rådgivare - Bredband/Fiber kommer du att hjälpa våra kunder med allt från driftsättning av anslutningen till stöd i olika frågor kring kundens egen utrustning, inom fastigheten. Du kommer även att arbeta med viss nätverksteknik och felsökning i vårt eget fibernät gällande anslutningspunkter och noder.
Vi erbjuder dig en roll med stor egen frihet, men också ett stort ansvar. Du är vår ambassadör och våra kunders guide och stöd. Ingen dag kommer att vara den andra lik, det kommer hela tiden att finnas nya saker att lära sig. Naturligtvis kommer du att ha många och täta kontakter med våra samarbetspartners och interna specialister.
Vi ser gärna att du tar ansvar och är delaktig i vårt förbättringsarbete och hjälper oss att fortsätta utveckla vår kunddialog och våra erbjudanden. Vi dokumenterar och administrerar våra kundkontakter via vårt CRM-system Lime. Tjänsten är placerade med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Höganäs, och du rapporterar till vår sälj- och marknadschef. Naturligtvis har du i arbetet tillgång till en fullt utrustad arbets-bil.
Om dig
Vi ser gärna att du har en relevant gymnasieutbildning, men ännu viktigare är att du är genuint serviceinriktad och att du har ett stort teknikintresse. Du har förmodligen arbetserfarenhet inom teknisk service och/eller teknisk försäljning, speciellt till privata kunder eller mindre ägarledda företag. Har du specialistkunskap, inom nätverk och datakommunikation, är det naturligtvis meriterande. Du trivs med ett eget ansvar och vet att det är viktigt med uppföljning och en tät kommunikation med alla parter. Vi förutsätter att du har körkort klass B och behärskar svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person är du samarbetsinriktad, öppen, tydlig och engagerande. Du arbetar strukturerat och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter. Självklart är du mycket intresserad av att utveckla samspelet mellan människa och teknik. Du är initiativrik, men samtidigt mån om att inte tappa fokus på det som för arbetet framåt.
Kontakt
Vi samarbetar med PAf Rekrytering i denna rekrytering. Du söker tjänsterna genom att registrera din ansökan och CV via länken nedan eller via www.pafrekrytering.se Efter slutförd rekrytering finns du kvar PAf:s kandidatbank och kan komma att bli kontaktad i framtida rekryteringar-
Tillträde kan, om möjligt, ske omgående efter sista ansökningsdag - vi arbetar därför med ett löpande urval.
Sista ansökningsdag: 2022-03-21.
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta PAf Rekrytering, i Malmö.
Björn P Larsson: 072-572 36 70 eller via mail: bjorn.larsson@pafrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Sökord: nätverksteknik / fibernät / bredband / servicetekniker / kundsupport / datakommunikation / Wifi / router /