OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vill du jobba med ett av världens starkaste varumärke? Har du dessutom ett tekniskt intresse och passion för dagens moderna lantbruksmaskiner? Då kan du vara vår nästa kollega – välkommen med din ansökan!
Green Deer är Sveriges största återförsäljare av John Deer samt är en av Sveriges största aktörer av försäljning och eftermarknad av lantbruksmaskiner. Green Deer finns idag på följande platser, Nyköping, Läckeby/Kalmar, Gotland, Jönköping, Västerås, Uppsala, Hedemora och Strängnäs. Vi är idag 110 anställda och omsätter 800 miljoner SEK.
Läs mer om oss på www.greendeer.se
Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst har du en rådgivande och säljande roll med övervägande fokus på lantbruksmaskiner, visst inslag av grönytemaskiner förekommer. Du kommer att ansvara för din försäljningsbudget och för att skapa nöjda kunder genom en nära och återkommande dialog med dem. Från första kundkontakt till inbytesprocessen, avtalsskrivning, leverans till uppföljning blir en viktig del i ditt dagliga arbete.
Då du kommer att planera och genomföra maskindemonstrationer, både för befintliga såsom nya kunder, är det viktigt att du har ett starkt tekniskt intresse och en stor passion för dagens moderna teknik som används. Som rådgivare hos oss har du även ett intresse av den resa som lantbrukssverige gör.
Du brinner för kunden och att göra affärer, du tar ansvar för att säkerställa att våra kunder får just de maskiner som passar just deras behov och verksamhet, viss rådgivning till våra kunder blir en naturlig del av ditt arbete. Kundens verksamhet kan variera, från gården med djur till lantbrukaren som har växtodling, från den mindre lantgården till det stora säteriet som har stora hektar mark.
Du tillhör vårt kompetenta säljteam och tillsammans arbetar ni för att skapa mervärde och kundnytta hos våra kunder. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av försäljningsaktiviteter. Vi ser därför att ditt personliga driv och dina ambitioner kommer vara en nyckel till framgång i denna roll. Vi har ett öppet klimat där vi bejakar laganda, initiativförmåga, förändringsbenägenhet och ansvarstagande.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Växjö, denna roll innebär resor och arbetsområdet innefattar Kronobergs län och norra Blekinge. Du rapporterar till Säljchef.
Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du har kunskap från det svenska lantbruket, kanske är du uppväxt på gård, kanske har du arbetat på gård och/eller har du gått en lantbruksutbildning. Har vi tur har du dessutom erfarenhet av teknisk försäljning.
Vi söker dig som trivs med att arbeta under eget ansvar med fokus på hela kundkedjan; från att boka ett första kundmöte till att offerera, få avslut och genomföra uppföljning. Genom att du är både sälj- och resultatinriktad har du förmågan att arbeta strukturerat och noggrant för att säkerställa att våra kunder får rätt produkt utifrån sitt behov och sin verksamhet.
Vidare är du nyfiken och vill gärna förskaffa dig nya kunskaper och du drivs även av teknisk utveckling. Du är en person som på ett naturligt sätt skapar förtroenden och har lätt för att bygga långsiktiga relationer. I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du är en god användare av MS Office och lär dig snabbt nya IT-system. Vidare har du även goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Rollen kräver B-körkort, har du dessutom BE-körkort är detta meriterande.
Om oss
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se .
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast den måndagen den 2 maj 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642