OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Carlo Gavazzi AB med huvudkontor i Karlstad ansvarar för försäljningen av elektroniska komponenter för industriautomation som designas och tillverkas inom Carlo Gavazzi Group.
Vi erbjuder våra kunder sensorer, kontrollreläer, solid state reläer, mjukstartare, energimätare och produkter för hem- och fastighetsautomation. Vi är ett företag som alltid jobbar med att placera våra kunder i fokus och vi har en ambition om att leverera service som överträffar deras förväntan. Vi befinner oss sedan ett antal år i en expansiv fas tack vare den unika kombinationen av kunnande, innehållsrik produktportfölj och möjligheten att göra kundspecifika anpassningar av våra produkter – våra kunder ser oss som en partner.
För att fortsätta erbjuda kvalité till våra kunder förstärker vi nu vårt team med en:
Teknisk Säljare
Vi erbjuder dig
Som säljare hos Carlo Gavazzi kommer du att utveckla relationerna med nya och befintliga kunder i västra och södra Sverige. Våra kunder finns huvudsakligen representerade inom kategorierna maskinbyggare, skåpbyggare, OEM, elgrossister och elinstallatörer. Du kommer att ha stor nytta av din tekniska kunskap och din analytiska förmåga av att förstå processer i dina kontakter med kunder. Du har alltid stöd av ett team av engagerade kollegor men du själv ansvarar för att självständigt planera, genomföra och följa upp ditt arbete. Många av våra affärer har grundlagts utifrån en lång och gedigen säljprocess, som belöning har vi många nöjda kunder som fortsätter köpa våra produkter.
Vi söker dig som har
• några års branschvana som säljare och har en dokumenterad erfarenhet inom teknisk försäljning
• en teknisk utbildning på gymnasie- och/eller högskolenivå, gärna med inriktning mot el och/eller energi
• god datorvana inom Officepaketet
• kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande är goda kunskaper i teknisk engelska
• körkort B
För att du ska trivas hos oss och med oss
måste du dela vår entusiasm och intresse för det dagliga arbetet. Du agerar självständigt och har förmågan av att driva igenom det som påbörjats fastän det ibland kan dra ut på tiden. Som person är du resultatinriktad och lyhörd inför kundernas önskemål och behov. Vi har en mycket öppen och varm atmosfär på arbetsplatsen där vi alla känner gemenskap med varandra samtidigt som vi ställer krav på våra medarbetare i form av närvaro, delaktighet och ansvar.
Placeringsort är någonstans i sydvästra Sverige, gärna i Göteborgsregionen. Tjänsten innebär täta kontakter med kunder. Resor med övernattningar förekommer. Tjänsten är berättigad förmånsbil.
Rekryteringen sker i samarbete med Qtym AB. Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult på Qtym, Sara Davidsson, sara.davidsson@qtym.se, + 46 72 514 1822
Din ansökan skickar du in via ansökningsknappen nedan. Handlingarna hanteras löpande därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående. Senast den 21 mars 2014 vill vi ha din ansökan.