OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Karlstads El- och Stadsnät AB ägs av Karlstads kommun och är ett bolag som bygger och tar hand om det kommunala elnätet och fibernätet i Karlstad. Vi säkrar tillgången till elektricitet och bredbandstjänster för Karlstadsborna. Här arbetar cirka 80 medarbetare, bland annat el- och fibermontörer, ingenjörer, säljare och projektledare.
Beskrivning
Vi söker nu en säljare vars huvudsakliga uppgift kommer vara att skapa och driva affärer inom IoT – Internet of Things.
Du kommer att tillhöra stadsnätsavdelningen och sitta i våra vattennära lokaler på Orrholmen tillsammans med bolagets ungefär 80 medarbetare. Stadsnätsavdelningen består av 18 personer som driver, utvecklar och underhåller stadsnätet - och IoT är en viktig del av bolagets arbete. Som säljare av våra IoT-produkter kommer du bland annat ha tätt samarbete med vår marknadsavdelning och våra kommunikatörer och vara en del av framtagandet av olika typer av innehåll, delta i webbinarier och andra evenemang och slutligen ansvara för de leads som det arbetet genererar.
Du har också ansvar för att kontinuerligt följa teknikutvecklingen inom IoT och närliggande områden - så som att gå relevanta utbildningar, delta i forum och debatter, samt bevaka mässor och evenemang. En del resande förekommer då du kommer ha nio kommuner i Värmland som arbetsfält.
Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att göra affärer och få överträffa kundens förväntningar. Du har ett genuint intresse för att förstå kundens behov och hjälpa dem att hitta lösningar. Därför är du också som person kommunikativ, tillmötesgående och har lätt för att skapa nya kontakter och ta hand om gamla.
Du trivs med att ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och vara den som ser till att processen drivs framåt. Som person är du också effektiv och tycker om att arbeta självständigt och ansvarar för bolagets intressen i olika projekt. Tjänsten innebär många kontaktytor - så en förutsättning är att du är social och gillar att bygga nätverk och samarbeta.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Skapa, driva och sälja affärer inom IoT
- Ansvar för att ta affären från idé till färdig lösning
- Följa teknikutveckling och höja kompetensen hos medarbetare
Kvalifikationer
- 2–3 års säljerfarenhet inom B2B och B2C
- Projektledarkompetens
- Vana av att arbeta i Microsoft Office och system. Det ses på som en fördel om du har erfarenhet av programmet Thingsboard.
- Förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
- B-körkort
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.