OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scantron grundades på 1980-talet. Vi har funnits i Sverige sedan 2012. Vi tillverkar och levererar kompletta säkerhetslösningar för flerbostadshus och företag.
Scantron erbjuder ett brett utbud av produkter och lösningar inom passerkontroll, porttelefoni, brand- och nödkommunikationssystem. Scantron finns i dag representerat i Sverige, Danmark och Slovenien.
Vi strävar efter att bli den mest attraktiva leverantören på marknaden inom vårt segment med professionella säkerhetslösningar till företag, projektutvecklare och bostadsrättsföreningar över hela landet.
Produkternas höga grad av flexibilitet gör det möjligt för användaren att hitta innovativa lösningar, oavsett hur säkerhets- och passerkontrollbehoven ser ut. Vi har kommit långt i att ha en portfölj som möter framtidens krav på digitalitet.
Vi söker nu ytterligare en Account Manager som vill vara med och forma framtidens Scantron. #jobbjustnu
Som teknisk säljare/ Account Manager kommer du att ha en central roll i vår organisation och ansvara för försäljningen av våra produkter mot våra kunder.
- Du kommer till största delen att arbeta med nykundsbearbetning men till viss del även vidareutveckla redan befintliga kundrelationer.
- Du kommer att arbeta med konsult- och slutkundsbearbetning.
- Du kommer att arbeta med projektbevakning och projektbearbetning.
- Du kommer ingå i vår nordiska säljgrupp där du får möjligheten att vara delaktig och påverka i frågor som bl.a. rör produktutveckling och våra framtida produkter.
- Du kommer att ha kontakt med kollegor i Danmark och Slovenien och kommer därför ha mycket kommunikation på engelska.
- Då vi finns i Göteborg men levererar produkter över hela landet kommer tjänsten innebära en del resor med övernattning.
Vi söker dig som är driven, relationsskapande och har lätt för att knyta kontakter. Du ska vara en driven och målfokuserad person som är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.
Tidigare erfarenhet av försäljningsarbete med teknisk inriktning är meriterande.
Det är viktigt att du är ansvarstagande och har ett stort intresse för att leverera rätt lösning utifrån kundens behov och problemställning.
Vi önskar att du har en naturlig servicekänsla samt viljan att ta ansvar för hög nivå av kundnöjdhet. Du har hög social kompetens, arbetar lösningsorienterat och är lyhörd för verksamhetens och kundens behov.
Du är öppen, positiv, värdesätter, och bidrar till, ett trevligt arbetsklimat.
Då vi befinner oss i ett expansivt skede kommer tjänsten för rätt person att vara väldigt utvecklande med många möjligheter att påverka sin framtida roll men även nuvarande arbetssätt, rutiner och hur vi utvecklas framåt.
För att lyckas i rollen och för att förstå kundens behov och för att kunna presentera en bra lösning, är det ett krav att du har ett tekniskt intresse eller kunskaper inom det tekniska området.
En förutsättning för anställning är att du har körkort samt kan uppvisa godkänt utdrag från polisens belastningsregister.
Tjänsten avser heltid med fast månadslön och placeringsort Göteborg.
Välkommen med din ansökan som du skickar till följande mailadress: jli@scantron.se.
Vänligen märk din ansökan med ”Account Manager”.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Jonas Lideborg, VD Scantron AB, på telefon 070-334 89 00 alt jli@scantron.se.