Teknisk säljare & Kundtjänst till Swisslog

Arbetsbeskrivning

Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till framsynta sjukhus, lager- och distributionscentraler. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa – från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder. Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Besök oss gärna på www.swisslog.com/wds_sverige. Swisslog är en del av KUKA-gruppen, som är en ledande global leverantör av intelligenta automationslösningar. www.kuka.com

Swisslog Spare Parts i Partille söker en Teknisk Säljare för reservdelar och paketofferter för reservdelar till Swisslogs direktkunder i Norden samt till Swisslogs egna serviceorganisation.
I din roll kommer du att arbeta med reservdelsförsörjningen i en grupp om 4 personer som ingår i Customer Service - Nordic Region.

ARBETET INNEBÄR:

• Hantera förfrågningar och beställningar på reservdelar från interna och externa kunder i Norden.
• Ta fram offerter på reservdelar till befintliga system, men även i samband med att nya kundanläggningar tas i drift.
• Ombesörja att delar beställs för leverans till kund.
• Ombesörja fakturering, frakter och skeppningsdokumentation.
• Hantera garantiärenden.
• Marknadsföra reservdelar till våra kunder.
• Kommunicera med tekniker på fältet eller med våra produktionsenheter.

VI SÖKER DIG SOM:

• Har erfarenhet av teknisk försäljning / kundkontakt.
• Har erfarenhet av orderhantering.
• Har erfarenhet av frakt- och skeppningsdokumentation.
• Har mycket goda kunskaper i Office-paketet.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Är van att arbeta självständigt.

Det är meriterande om du tidigare arbetat med liknade arbetsuppgifter och om du har kunskaper i SAP eller liknande system.
Som Teknisk säljare kommer du ha en nyckelroll och få möjlighet att bidra till hela verksamheten. Detta ställer krav på att du som person är lyhörd samtidigt som du känner dig trygg med att arbeta självständigt. Som person har du ett relationsskapande förhållningssätt. Då arbetet oftast är komplext och omfattande ställer det även krav på att du är strukturerad och ordningsam. Det är viktigt att du är kreativ då viss del av arbetet innebär en del detektivarbete.

ANSÖKAN

Registrera din CV och svara på frågeformuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. För frågor kontakta sandra@pxpress.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PXpress
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024