Teknisk säljare med hela Sverige som ansvarsområde

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi en driven och teknisk säljare för omgående uppdrag. Vår kund arbetar med teknisk utveckling och är beläget i Älmhult.

Som säljare hos vår kund arbetar du främst med resande försäljning. Du ansvarar för att boka och utföra kundbesök med en hög frekvens samt kommer du även att arbeta med avtalshantering och relationsbyggande över hela Sverige. Tjänsten kommer att innebära ett större antal resor och övernattningar, vilket du bör känna dig bekväm med. Du kommer även att vara en naturlig representant vid mässor och övriga branschinriktade aktiviteter som företaget deltar i.

Kunden har en teknisk produkt som skall lanseras på marknaden, där din uppgift blir att kontakta möjliga kunder för ett besök och en presentation av produkten. Vår kund ger dig rätt teknisk support och stöttning samt har du kollegor som ansvarar för expertisen kring produkttillverkningen. Du skapar goda kontakter och bygger goda kundrelationer ute på fältet.

Är du redo för en spännande utmaning där god planering och hög besöksfrekvens står i centrum? Ansök då gärna redan idag!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns det goda chanser att efter en tids inhyrning får anställning direkt hos vår kund.


Din profil

Vi söker dig som har en gedigen erfaren av teknisk försäljning. Du är van att planera och strukturera dina dagar på egen hand samt växer du med ansvar. För att lyckas i rollen bör du även vara trygg och självgående som person, du trivs med att ha kundkontakt och är orädd att lyfta luren för att boka kundbesök.

Du är en god lagspelare som har lätt för att ta kontakt med människor samt har du en god förmåga till att skapa förtroende bland dina kunder och kollegor. Du gillar att ta initiativ och besitter en god säljteknik. Dina tekniska färdigheter är mycket goda, likaså innehar du B-körkort. Säljrollen ställer krav på mycket goda svenska och engelskkunskaper, såväl i tal som skrift.

Start: Omgående
Arbetsplats: Älmhult eller enligt överenskommelse
Arbetstid/omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning, fast samt rörlig lön

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!


Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 mars 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024