OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av vår säljsupport och arbeta tillsammans med engagerade kollegor? Är du en person med stort kundfokus som dessutom gillar probelmlösning och har ett stort intresse för teknik? Då är detta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
På XYLEM's tekniska säljsupport får du arbeta med utvecklande arbetsuppgifter som dessutom är probelmlösningsbaserade och varierande. Du får möjlighet att använda din kreativitet när du tillsammans med kunden upptäcker behov och utformar den bästa lösningen. Dina dagliga arbetsuppgifter består bland annat utav att;
- Svara på kundens förfrågningar på XYLEM sortimentet
- Göra beräkningar med hjälp av program och föreslå produktlösningar
- Göra offerter
- Ta fram ersättningspumpar för gamla- eller konkurrentprodukter
- Lägga order
- Stötta säljare och servicetekniker
Om företaget
På Xylem arbetar 12 700 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanv-änds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2015 en omsättning på 3,7 miljarder dollar.
Din profil
För att trivas och lyckas i tjänsten krävs att du har en teknisk bakgrund. Du bör ha gått en teknisk inriktning på gymnasialnivå som lägst samt inneha ett öga för teknik. Vidare bör du vara serviceminded och vara intresserad av problemlösning.
Meriterande kunskap är tidigare erfarenheter av pumpar och vatten.
Som person är du positiv och strukturerad. Du tar stort eget ansvar och samarbetar gärna med dina kollegor.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Arbetsort; Stockholm
Arbetstider; Heltid, kontorstider
Start; 1 september.
Tjänsten är ett vikariat under tio månader med chans till förlängning.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996