Teknisk säljare - Parts & Service

Arbetsbeskrivning

Tranter International AB är en av världens ledande leverantörer av värmeväxlare. Våra produkter används när man på ett effektivt sätt vill överföra värme från ett medium till ett annat. Användningsområden finns främst inom industri, marin, kyla samt VVS och fjärrvärme. Den svenska tillverkningen startade 1974 under namnet ReHeat. Idag är vi ett globalt företag med känslan av ett lokalt företag. Hos oss har du tillgång till specialister med erfarenhet av alla typer av applikationer och ett heltäckande serviceutbud genom vårt lokala servicenät.

Tranter sysselsätter globalt drygt 850 personer och vi jobbar i mer än 50 länder. Vår världsomspännande organisation arbetar nära kunderna och hjälper dem att ligga i frontlinjen. Huvudkontoret för Europa ligger i Vänersborg och marknad/försäljning är placerad i Stockholm. För mer information om företaget besök www.tranter.com.

Vill du vara med och utveckla vår servicemarknad? Vi söker nu en teknisk säljare.

Arbetsbeskrivning
Tranter fokuserar på tillväxt inom eftermarknaden för plattvärmeväxlare i Sverige. Som teknisk säljare får du en viktig roll i att bidra till tillväxten.
Du planerar, bokar och genomför möten hos befintliga och nya kunder i Sverige med syfte att öka vår försäljning. I arbetet ingår uppföljning av servicearbeten, order- och offertarbete och rapportering i kundregister. Även orderspecifikationer till fabriken, felsökning och inventering av haverier hos kund förekommer, vilket kräver en teknisk kunskap och förståelse. För att lyckas arbetar du metodiskt och strukturerat.
Du utgår från vårt huvudkontor i Vänersborg och kommer att resa i huvudsak inom Sverige.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt driv, positiv energi, struktur och som motiveras av att utveckla befintliga kunder och söka upp och skapa nya affärer.
Du har även ett tekniskt intresse, erfarenhet och förståelse för industriella processer för att kunna hantera och förstå de tekniska utmaningarna och behoven hos kund.
Du tycker om ordning och reda och är van att rapportera i CRM-system.
Du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska.
Resor förekommer ungefär 30-40 dagar/år.
Vill du arbeta i en positiv, prestigelös miljö i ett högt tempo inom ett tillväxtområde, varmt välkommen att söka.

Kontaktperson
Du är välkommen att söka tjänsten genom att registrera dina uppgifter och ditt CV på experis.se. Sök därefter via ansökningslänken till höger. Sök snarast möjligt då urval sker löpande, dock senast den 27/4.Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sandström Johansson på 0520-485836.

Experis inom ManpowerGroup erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister, via rekrytering, konsultverksamhet och projektlösningar. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 april 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024