Teknisk säljare sökes till LECAB

Teknisk säljare sökes till LECAB

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för LECABs räkning en teknisk säljare som ska arbeta med deras kundanpassade system för materialhantering. Har du gedigen erfarenhet av projektledning eller försäljning av lösningar inom logistik, produktion eller annan tillverkningsindustri är det här en perfekt roll för dig.

OM TJÄNSTEN:

LECAB Materialhantering har 65 års erfarenhet av att lösa olika materialhanteringsbehov för stora och små företag. Utifrån gedigen erfarenhet och väl beprövade koncept levererar LECABs specialanpassade lösningar som hanterar, transporterar och buffertar de flesta typer av gods. Projekten LECAB är involverade i är ofta helhetslösningar där LECAB är med från konceptframtagning till konstruktion, tillverkning, leverans och slutligen implementering hos kund. LECABs återkommande kunder är bland annat SKF, AB Volvo, Volvo Cars, IKEA, Swedish Match och SCANIA.

Nu söker vi en teknisk säljare som ska arbeta med att projektleda arbetet med att leverera den bästa materialhanteringslösningen för kundens specifika situation. Under processen är det du som har ansvaret från första möte med kund, till affär och levererat projekt. Rollen innebär även strategiskt arbete med att fortsätta utveckla LECABs produkter och kundstock. LECABs organisation är liten och familjär och du som anställs kommer få goda möjligheter att påverka samt få en ledande position i bolaget. Tjänsten innebär resor med övernattningar för att besöka kunder samt följa upp projekt. 

VI SÖKER DIG SOM:  
Har för tjänsten en relevant högskole- eller civilingenjörsexamen inom automation, maskin, produktionsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av teknisk försäljning, projektledning, maskinkonstruktion, produktion, logistik eller dylikt.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
Har svensk B-körkort.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta stort ansvar för ditt arbete. Rollen kräver även hög social kompetens, att du trivs i en social miljö och har lätt för att kommunicera och anpassa din kommunikation efter mottagaren. Vidare behöver du även vara driven och ha förmåga att driva dina egna processer framåt.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Placering: Mölnlycke
Kontaktuppgifter: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: Månadslön.


Ansö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2024
  • Ansök senast: 31 juli 2024

Liknande jobb


17 december 2024

17 december 2024