OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren, prestigelös, resultatinriktad och ödmjuk säljare med förmåga att skapa långsiktiga affärsrelationer? Motiveras du av att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, kunder och samarbetspartners? Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för en ny utmaning? Då kan rollen som Teknisk Säljare hos oss på Carlhag vara en spännande möjlighet för dig!
Om rollen
Som Teknisk Säljare hos oss på Carlhag bygger du starka och långsiktiga kundrelationer genom att erbjuda skräddarsydda lyftlösningar som överträffar kundernas förväntningar. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla befintliga kunder och genom proaktivt försäljningsarbete och starkt kundservicefokus etablerar du nya samarbeten med nya kunder.
Rollen innebär att ha det övergripande ansvaret för hela relationen och samarbetet med dina kunder, du ansvarar för hela processen från behovsanalys, budgetering till implementering av anordningarna och uppföljningar.
Du håller dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenssituationen för att kunna agera proaktivt och fatta strategiska beslut. Uppgifterna är mycket varierande och stimulerande; du driver olika projekt, skräddarsyr affärer, utmanar och coachar för att hitta flexibla lösningar.
I rollen som Teknisk Säljare hos oss arbetar du i nära samarbete med tekniker och arbetsledare och du rapporterar till VD.
Vem är du?
En bra grund att stå på är en lämplig teknisk utbildning men det är inget krav. Det viktigaste är ett stort tekniskt intresse och samt att du har flera års erfarenhet från en liknande roll med teknisk B2B försäljning och vi ser gärna att du arbetat med ritningar i Cad-miljö. Har du även erfarenhet av arbete med lyftutrustning är det meriterande. Du innehar B-körkort. Du behärskar Microsoft Office 365 och har tidigare arbetat i affärssystem och underhållssystem.
Du är en person som sprider energi och glädje omkring dig och du har en stark problemlösningsförmåga. Du är affärsinriktad och brinner för att utveckla affären, samtidigt som du har en analytisk förmåga vilken gör att du kan omsätta affärsmöjligheter till order. Som person har du en förmåga att planera och ta ansvar för dina egna aktiviteter; allt från att boka kundmöten, skriva offerter, följa upp, förhandla och komma till ett avslut.
För att trivas och lyckas i denna position behöver du ha:
* ett genuint intresse för människor, vara nyfiken och tycka om att skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer
* erfarenhet inom teknisk B2B försäljning
* god kunskap inom hållfasthetsberäkning
* kommunikationsförmåga på svenska och engelska
* förmåga att planera och driva affärsaktiviteter
Vi tror att du motiveras av att vara i en dynamisk, entreprenörsdriven och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att både påverka och utvecklas i din professionella roll och som person.
Vad vi erbjuder
På Carlhag har alla anställda inflytande och ansvar. Det bygger på en platt organisation och ett öppet arbetsklimat. Man tillämpar frihet under ansvar och sätter laget före jaget. Det betyder att medarbetarna tillåts att utveckla sina starka sidor och vara sig själva, men att man hjälper och stöttar varandra i alla lägen.
På Carlhag kombinerar vi rådgivning, service, teknisk expertis och innovation för att hitta de optimala och mest hållbara lösningarna för våra kunder. I denna roll kommer du att ha ett både omväxlande och spännande arbete med en intressant blandning av marknad och teknik.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Carlhag med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81 eller ulricaberg.persson@jeffersonwells.se.
Sista ansökningsdag är 12 november 2023. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på Jefferson Wells hemsida.
Om Carlhag
Carlhag är specialister på lyftanordningar, finns där. Utöver lyftanordningar tillhandahåller vi även utbildning och service. Kunderna finns inom pappers- och tillverkningsindustri, järn- och stålverk, husfabriker, byggföretag, fordonstillverkare och elkraft m.m. Vår målsättning är att fortsätta växa genom en kundnöjdhet som bygger på kvalitet, säkerhet och service.
Vi erbjuder kompletta lösningar med erkända kvalitetsprodukter. Carlhag har sedan starten 1995 etablerat sig som en stabil och trygg leverantör av lyftutrustningar. Vi är en auktoriserad återförsäljare åt ABUS Kransystem AB i Sverige sedan många år. Vi har kontor i Karlstad, Örebro, Sundsvall, Gävle och Luleå.
Läs mer om oss på www.carlhag.se
Varmt välkommen med din ansökan!