Teknisk Säljare till HordaGruppen

Arbetsbeskrivning

Teknisk Säljare till HordaGruppen

Söker du en utvecklande roll inom teknisk försäljning där du får mycket ansvar och kan påverka säljprocesserna? Lockas du av varierande arbetsuppgifter och att hitta den perfekta tekniska lösningen för varje kund? Är du dessutom en naturlig lagspelare? Då har vi ditt drömjobb som säljare hos oss!

Vi söker dig som är i början av din karriär eller har hunnit samla på dig några år inom området för direktrekrytering till HordaGruppen.

Med fyrtio års erfarenhet av utveckling och konstruktion när det gäller plast och gummidetaljer är vi den trygga och flexibla samarbetspartnern för främst fordonsindustrin, men också möbel-, vitvaru-, verkstadsindustrin samt marinområdet. Vi har flera tillverkningsmetoder; formsprutning, extrudering och formblåsning med mera. I kombination med våra moderna monteringsanläggningar kan vi på ett följsamt sätt möta våra kunders krav vad gäller kvalité, snabba leveranser och kostnadseffektiva lösningar.

Vi växer, vilket innebär att vi har kapacitet för nya inspirerande projekt och behöver förstärka med ny kompetens. I dag är vi 2 drivna och erfarna medarbetare på marknadsavdelningen med olika bakgrund som brinner för teknik, att utveckla affären och nyttan för våra kunder. Brinner du för tekniska produkter, verksamhetsutveckling och tydliga resultat så finns det en god chans till att du känner dig hemma här! Läs gärna mer om oss på https://hordagruppen.com/



Arbetsuppgifter

Som säljare på HordaGruppen kommer ditt dagliga arbete att gå ut på att hitta nya kunder och utveckla nuvarande kunder. Tjänsten omfattar främst följande arbetsuppgifter:

* Ansvarar för försäljning inom avtalat Affärsområde.
* Ansvarar för marknadsbearbetning, offertgivning och uppföljning av dessa, försäljning och prissättning.
* Söker aktivt efter nya kunder och marknadsområden inom de överenskomna prioriterade affärsområdena.
* Medverkar vid utställningar, mässor och andra marknadsföringsaktiviteter.
* Utvecklar och upprätthåller goda kontakter med nuvarande och potentiella nya kunder.
* Samarbetar med Marknadschef och övriga säljare för att utveckla HordaGruppens affärer ur ett helhetsperspektiv.
* Samarbetar med företagets samtliga funktioner för att skapa en lönsam affär.

Då vi är ett kreativt expanderande bolag erbjuder vi dig att växa och utvecklas med oss! Vi arbetar tillsammans i team och förväntar oss att du alltid är redo att hjälpa till där det behövs. Dina åsikter och ditt arbete kommer vara viktiga för oss.



Din profil

Det här jobbet passar dig som är tekniskt kunnig och brinner för att göra affärer. Du är en naturlig teamspelare med stort kundfokus och en uthållighet då det ofta är långa och komplexa försäljningsprocesser som gäller. Din tekniska kunnighet är viktig för att skapa förtroende hos kund. För att vara aktuell för tjänsten har du erfarenhet av liknande försäljning och gärna inom fordonsindustrin. Att ha god förståelse i engelska är ett krav då många kontakter sker på engelska.

Vi erbjuder dig en intressant personlig utveckling med möjlighet till egen påverkan av arbetssituationen. Vi erbjuder vidare en miljö där du kommer att kunna arbeta med kunder i varierande storlek och i olika branscher. Viktigt är att du vill utvecklas långsiktigt tillsammans med oss på HordaGruppen.



Övrigt

Omfattning: 100% dagtid

Varaktighet: Tillsvidare

Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Arbetsort: Horda/ Bor

Kollektivavtal: Unionen

Start: Enligt överenskommelse



Känner du igen dig i ovanstående? Hör av dig till oss redan i dag! I den här rekryteringen har HordaGruppen valt att samarbeta med Maxkompetens Sverige AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Nathalie Petersson på mail Vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdag utan gå vidare och ansök tjänsten så snart som möjligt. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansökningar via mail tas inte emot med hänvisning till GDPR.



Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024