OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
RECAB är ett nordiskt företag som ingår i Addtech koncernen med huvudkontor i Stockholm. De erbjuder Embedded-lösningar med hård- och mjukvara till OEM-kunder på den nordiska marknaden. RECABs produkter baseras på komponenter från världsledande leverantörer runt om i hela världen. Deras kunder är väletablerade företag och organisationer i flera marknadssegment såsom transport, industri, kommunikation och försvar. Idag är RECAB en framgångsrik leverantör inom sitt område i Skandinavien och som ett resultat av den snabbt växande marknaden befinner sig nu företaget i en expansiv fas och vill därför växa.
Arbetsuppgifter
Som Teknisk säljare ansvarar du för hela säljprocessen från prospektering till levererad produkt. Du kommer tillsammans med dina kunder få vara med att utveckla deras produkter. Du kommer även ha ett tätt samarbete med teknikerna i ditt team. Fokus kommer huvudsakligen riktas mot nykundsförsäljning men du kommer även få möjlighet att arbeta med befintliga kunder på den industriella marknaden i Sverige. För att trivas i rollen bör du ha god teknisk förståelse då din uppgift är att ge teknisk rådgivning tillsammans med teknikavdelningen ute hos kund. Du kanske har erfarenhet av att sälja en färdig produkt eller en systemlösning, här får du möjlighet att sälja både en produkt och en systemlösning.
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av teknisk försäljning med goda resultat. Arbetet innebär relationsskapande försäljning utefter kundens behov där det är din uppgift att leva upp till kundens önskemål. Arbetet kommer till stor del innebära olika leveransönskemål från kunder. Du kommer då att på ett innovativt sätt hitta lösningar på detta genom kontakt med nationella och internationella leverantörer. Som Account Manager på RECAB kommer du erbjudas stor frihet och goda utvecklingsmöjligheter.
Ditt arbete kommer också att innebära:
- Kundsamtal
- F2F möten
- Samarbeta med leverantörer
- Behovsanalys
- Kontrollera säljprocessens alla steg
- Offertarbete - CRM (Superoffice)
Din profil
Minst 3 års erfarenhet av teknisk försäljning
Högskoleutbildning med inriktning inom teknik är starkt meriterande
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på engelska och svenska
Körkort, då resor med bil ingår i tjänsten
Gärna erfarenhet från embedded marknaden
Vi söker dig som motiveras av affärer och är van om att självständigt strukturera upp ditt arbete för att uppnå dina mål. Då arbetet innebär nära kontakt med kunder ser vi att du är skicklig på att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Vi ser även att du är initiativtagande med en förmåga att ge det lilla extra för att komma med innovativa lösningar i samband med olika leveransförfrågningar ute hos kund. Din dag kommer att präglas av många olika arbetsmoment, därför ser vi att du har förmågan att prioritera och strukturera.
Övrig information
Start: Omgående.
Plats: Västberga, Stockholm.
Lön: Fast lön samt rörlig del.
Antal resdagar ca 30-40 per år.
Ansökan
Idenna rekrytering samarbetar vi med Technogarden Engineering Resources.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Desiré Thylander 0739-80 83 94 eller Karin Segerholm 070-616 50 40.
Vi ser fram emot din ansökan snarast med CV och personligt brev. Vi bearbetar
ansökningar löpande, så vänta inte med att visa ditt intresse för tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997