OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vår kund i Göteborg förstärker nu sin säljavdelning och vi söker därför en Teknisk Säljare/Account Manager.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får ett varierat arbete som omfattar telekomlösningar, systemintegrationer och framförallt nationell B2B försäljning.
Om verksamheten
Vår kund arbetar med systemintegrationer i säkerhetskrävande miljöer inom sjukvård, industri och handel med flera.
Mer om tjänsten
Du kommer få arbeta med vår kunds nationella B2B försäljning. Detta primärt hos befintliga distributörer och återförsäljare i Sverige, men i din roll ligger även delaktighet i internationella kunder/marknader. Som Account Manager kommer du tillsammans med säljteamet tillgodose kunders behov av tillförlitliga produkter som ökar deras samordning, mobilitet och personsäkerhet. Detta kräver god lösningsförståelse och det är därför viktigt att du är trygg i, samt kan sätta dig in i kundernas behov och bemöta dessa med lämplig systemlösning ifrån vår kunds produkt-tjänsteportfölj.
Tidigare branscherfarenhet av systemlösningar inom vård-, säkerhet och/eller sjukvård är därför mycket meriterande.
Med utgångspunkt från Göteborg arbetar du i nära samarbete med marknadsavdelning, sälj- och kundsupport samt övriga säljare för att öka tillgängligheten av produkter och därmed tillväxten hos vårt kundföretag. Visst resande ingår naturligt i tjänsten.
Kvalifikationer:
• God teknisk kunskap/förståelse inom radio-, telekomsystem och IT
• Tidigare dokumenterad försäljningserfarenhet
• B-körkort
• Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift
• Högskola/universitetsutbildning eller motsvarande
Vidare ser vi nedan som meriterande dock ej ett krav:
• Branscherfarenhet
• Ytterligare språkkunskaper
• Erfarenhet av projektledning
Din profil
Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
För att lyckas väl i rollen ser vi att du:
- Trivs med att skapa kontakter och relationer med kund samt har vana av B2B försäljning
- Är ansvarstagande, driven och även strukturerad
- Har teamkänsla, men också förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar driva affärer
En förutsättning för anställning hos vår kund är att du som sökande (utifrån utdrag ur belastningsregistret) blir godkänd.
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant?
Du söker tjänsten via vår hemsida www.dreamwork.se. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Rekryteringskonsult Petra Axvigg på Dreamwork, petra.axvigg@dreamwork.se
Observera att urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09