OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hydropress Huber AB är ett helägt dotterbolag till tyska Huber SE som är ett av de ledande bolagen inom vattenreningsbranschen. Koncernen omsätter ca 150 MEuro och har runt 950 anställda, varav drygt 30 personer är anställda hos det svenska bolaget. Hydropress Huber AB har huvudkontor i Lindome och filialer i Finland (Helsingfors) och Norge (Hønefoss). Hydropress HUBER AB är främst ett försäljningsbolag för den nordiska marknaden. Vidare har bolaget tillverkning av egna produkter och skräddarsydda utrustningsdetaljer. Vi arbetar uteslutande med produkter i rostfritt stål. För mer information om företaget se; www.hubersverige.se
Arbetsbeskrivning
I tjänsten som innesäljare kommer du att agera som spindeln i nätet, internt och externt mot både kunder och säljare. Det är en bred och utmanande roll som innebär att vara sammanhållande i offertfasen av projekten. Du kommer primärt att arbeta med den Norska marknaden och säljare i Norge, men även vara behjälplig på den svenska marknaden. Tjänsten innefattar framtagande av offerter i samråd med utesäljare och att genomföra dimensionering, kalkylering och dokumentation. Du lägger en stor del av din tid på arbeta med att anbud och offertarbete kopplat mot offentliga upphandlingar. Tjänsten innefattar även att bistå egna säljare och entreprenörer och konsulter med teknisk rådgivning och nödvändig information kring projekt och utrustning. En viktig del av tjänsten är att utveckla kundrelationerna till entreprenörer och konsulter samt komma med förbättringsförslag till kunder och den egna organisationen. Som innesäljare kommer du även att medverka vid planering, genomförande och utvärdering av mässor och kundevent med olika teman.
Kvalifikationer & Egenskaper
Vi tror att du har eftergymnasial utbildning, gärna med kopplingar mot teknik såsom maskin/el/kemi eller automation. Du har minimum fem års erfarenhet av en liknande befattning där du har fungerat som spindeln i nätet och trivs att jobba med teknik och kundrelationer. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar. Har du erfarenhet från teknisk försäljning inom VA-branschen och/eller offentliga upphandlingar är det mycket meriterande. Vidare har du erfarenhet från arbete i CRM och ERP system, samt att arbeta och leda mindre kalkyl, bygg och installationsprojekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från teknisk marknadsföring, har förmåga att läsa och förstå komplicerade tekniska beskrivningar, och presentera tekniska installationer för olika målgrupper. I rollen kommer det även att ingå en del resdagar (2-4 per månad), så det är bra om du har möjlighet att resa med lite framförhållning. Du behärska svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du kan tala och skriva Norska och Tyska.
Du tycker om att göra affärer och vill ge kunderna den expertis och engagemang som krävs för att nå framgång. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är noggrann, strukturerad och förstår vikten av att möta deadlines. Du har ett positivt och enkelt sätt och har förmågan att leverera, men är samtidigt ödmjuk och tycker om att arbeta i team. Du har lätt att arbeta i nya datasystem och har goda kunskaper i Excel.
Ansökan
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 / johan.sjoberg@pspartner.se eller Elin Mankert 0723-200761 / elin.mankert@pspartner.se
Intervjuer sker löpande vilket gör att PS Partner gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sjöberg
Lena Wadenby
Anna Petersson
Gabriella Christiansen
Mats Törn