OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bred teknisk kompetens och gillar att ha mycket kontakter i ditt arbete så kan denna tjänst som teknisk säljsupport vara något för dig!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Siemens Energys SGT 600/700-flottan växer och nu måste de utöka sitt teknikteam som levererar förebyggande underhåll av deras produkter. Siemens tekniska support och deras nära samarbete med kunder över hela världen är viktigt för att uppnå hög tillgänglighet, tillförlitlighet och en nöjd kund. Detta är en spännande möjlighet där kundförväntningar, teknisk kunskap och projektledningskompetens kombineras och tillämpas i en dynamisk leveransfokuserad miljö.
Vad blir ditt ansvar?
Ansvarsområdena inkluderar förberedelse av utrymme för planerade inspektioner för Siemens SGT-600/700-kunder med Long Term Program (LTP) underhåll / översynskontrakt. Inspektionerna skräddarsys för varje gasturbinenhet och omfattningen inkluderar möjligheter till försäljning. Teamet ger teknisk support till kunder med LTP och fungerar som utgångspunkt för teknik för ämnen inom alla tekniska områden, till exempel prestanda och bränslen (inte relaterat till 24/7-support).
Det dagliga arbetet organiseras i team per gasturbinenhet, inklusive Service Application Engineer, försäljningschefer, kundkontrakthanterare, platsinspektionschefer och logistikkoordinator. Som teknisk säljsupport kommer du att leda, samordna och/eller utföra de tekniska delarna av att leverera förebyggande underhåll till Siemens kunder. Du kommer också att ställa in teknisk input för offert för försäljning av tjänster och definiera och bedöma tekniska risker, ofta i samråd med andra tekniska funktioner. Vid möten med kunder, partners och inom projektgruppen är du den tekniska representanten för projektet.
Flera IT-verktyg som SAP och PLM2020/Teamcenter används, och att hitta och tillämpa rätt teknisk information för den specifika gasturbinenheten blir en viktig del av ditt dagliga arbete.
Det kommer att ske cirka 1-5 resor till kunden per år, där du kommer att prata om det planerade och / eller utförda underhållet som kommer att / har utförts av våra Field Service Engineers.
Din profil
Du har en bred teknisk bakgrund som är relevant för gasturbinteknik.
Du har en tekniks utbildning sedan tidigare (till exempel kandidatexamen i maskinteknik).
Du har med fördel arbetserfarenhet för gasturbin.
Du är angelägen om att lära dig och hjälper dina kollegor.
Intresset för processförbättring är en fördel, eftersom detta är ett av våra fokusområden.
Kompetent i kommunikation - vi arbetar nära både internt och med kunden.
Det kommer vara viktigt att du är strukturerad, driven och öppensinnad. Du bör trivas i en dynamisk arbetsmiljö.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson, david.herrwaldsson@skill.se alt 011-19 94 71.
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.